האש בקליפורניה

מבנה הישיבה ניצל מלהבות הענק: "הקב"ה רצה"

כשתלמידי 'מתיבתא - לוס אנג'לס רבתי' נמלטו ממתחם הישיבה עם ספרי התורה, הם לא האמינו שהאש, שעושה שמות בקליפורניה, תדלג על המבנים • כל הפרטים (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
שריפות הענק (צילום: shutterstock)

ניסים בקליפורניה: מתחם ישיבה במדינה אפופת הלהבות ניצל מן האש בניסים והשגחה פרטית.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', עשרות בני אדם נהרגו ונזק רב נגרם מגל השריפות המשתולל ברחבי מדינת קליפורניה שבארה"ב. השריפות מלוות ברוחות העזות ובאוויר היבש, וכבר עשו שמות במרבית המדינה.

עם התקרבות האש לאזור לוס אנג'לס רבתי, החלו תושבי המקום להתפנות. בין עוזבי האזור, היו בני ישיבת 'מתיבתא - לוס אנג'לס רבתי', ישיבה חרדית שהמתחם שלה ממוקם ביערות העיר קלבאסאס.

מתחם הישיבה בן ה-8.2 דונמים פונה מן התלמידים וספרי התורה כבר ביום חמישי של שבוע שעבר. התלמידים שהו באופן זמני בבית המדרש 'עדת תורה' שבעיר לוס אנג'לס.

כאשר שבו לעיר, נוכחו בני הקהילה היהודית בקלבאסאס לראות כי מבני הקהילה, ביניהם בית הכנסת וישיבת 'מתיבתא', לא ניזקו מהאש, למרבה התדהמה. לפי ראש הישיבה, הגאון רבי שלמה גוטסמן, הקמפוס ניצל "בניסים".

יערות העיר קלבאסאס (צילום: שאטרסטוק)

על פי דיווח ב-hamodia.com, ביום שישי כמעט נשרף מתחם הישיבה: היה זה כאשר גחלת בוערת נפלה על אחד המבנים שבמתחם - אך כובתה לפני שהיה סיפק בידה לגרום נזקים.

"היה שם כבאי", מתארת הרבנית בלה גוטסמן, רעייתו של ראש הישיבה המנהלת את הצד הגשמי בישיבה. לדבריה, "לא היתה לו שום סיבה להיות שם באותה עת. הוא ראה את הגחלת נופלת, הביא במהירות את הכבאית וטיפל באש".

"אנחנו יודעים מדוע הוא היה שם: הקדוש ברוך הוא רצה שיהיה שם. אם הוא לא היה שם, כל הישיבה היתה עולה בלהבות", אמרה הרבנית.

ביום שני בערב עדכנו הרשויות את ראש הישיבה כי האש באזור תחת שליטה וכי לא נשקפת כל סכנה למתחם וליושביו. בשלב זה. "זה נס. הכל מסביב נהיה פחם, אבל הישיבה נשארה בשלמותה", היא משתפת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר