בתום הספירה הסופית

הוכח: דגל התורה צדקה בצפת - לגלבך לא היה סיכוי

טענותיה של אגודת ישראל ערב הבחירות, כי תמיכת דגל התורה במועמדם בצפת תוביל אותו לניצחון - כשבעקבות כך היא נמנעה מתמיכה בליאון בירושלים - הופרכו הערב (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן / ידיעון צפת)

תוצאות סופיות שמגיעות הערב (רביעי) מהעיר צפת, לאחר ספירת הקולות שבמעטפות הכפולות, מגלות כי למועמד החרדי נחמן גלבך לא היו סיכויים לנצח את הבחירות - גם אם דגל התורה היתה תומכת בו.

על פי התוצאות, המועמד שוקי אוחנה קיבל 62%, שהם 9213 קולות, בעוד נחמן גלבך קיבל 38% שהם רק 5673 קול. כך שהפער הסופי בין שני המועמדים עומד על 3540 קולות, לטובת אוחנה - שנבחר לראש העיר.

כזכור, הבחירות בצפת הפכו לדרמטיות, לאחר שבאגודת ישראל קבעו את המשפט שליווה את שלהי מערכת הבחירות - "דין צפת כדין ירושלים", לפיו תמיכה שלהם במשה ליאון, אותו הריצה דגל התורה, תינתן רק אם זו תעביר את תמיכתה מאוחנה איש הליכוד לגלבך האגודאי.

אוחנה לאחר הניצחון אמש, עם פעילי 'דגל' (צילום: David Cohen/Flash90)

הטענה היתה, כי תמיכת הליטאים בגלבך תעניק לו ניצחון וודאי. בעקבות שקלו בדגל התורה, בימים האחרונים שקדמו לבחירות, להעביר את תמיכתם מאוחנה לגלבך.

אך בסופן של התייעצויות, הכריע ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין לתמוך באוחנה, זאת לאחר שאנשיו התעקשו כי אין אף סיטואציה בה גלבך יכול לנצח את הבחירות.

ואכן כך הוכח: על פי תוצאות הספירה הסופיות הערב, עולה כי גם בסיטואציה בה דגל התורה הייתה תומכת בגלבך, הוא היה מפסיד את הבחירות, משום ש'דגל' המקומית שווה כ-1,300 קולות, מה שכמובן לא עוזר כשהפער הוא 3540 קולות.

יצוין, כי באגודת ישראל נשמעת טענה כי לולי הקמפיין של דגל התורה, אליעזר לזר ואנשי 'יחד' נגד נחמן גלבך, כן היו לו סיכויים לנצח, אך זו טענה שאין צורה להוכיח את צדקתה.

גורם באגודת ישראל בצפת מסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "אם דגל התורה היתה הולכת עם גלבך, אזי הוא היה זוכה לתמיכה של 1372 קולות שקיבלה מפלגת דגל התורה המקומית (ת). צריך להוריד את אותם קולות מאוחנה ולהוסיף לגלבך, מה שנותן פער של 796 קולות בלבד, פער שבהחלט היה אפשרי לסגור".

"כמו כן, יש לציין את מסע ההסתה והשיסוי שעבר גלבך, מה שגרם לאחוזי הצבעה גבוהים במגזר החילוני", הוסיף הגורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר