גל פיטורים

בכירה בבית הלבן פוטרה - בגלל ויכוח עם מלאניה טראמפ

המתיחות בין הגב' הראשונה לבכירה בבית הלבן החלה במהלך ביקור באפריקה בנושא סידורי הישיבה במטוס, ובשימוש במשאבים ממשלתיים שהוקצו לטובת הנסיעה (חדשות, עולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הגברת הראשונה, מלאניה טראמפ (צילום: shutterstock)

מירה ריקרדל, בכירה בבית הלבן, עזבה הלילה (חמישי) את תפקידה כסגנית היועץ לביטחון לאומי, לאחר שאשת הנשיא, מלניה טראמפ, קראה השבוע להדחתה.

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי-סנדרס, אישרה כי אכן כך הוחלט, והוסיפה כי ריקרדל "תמשיך לתמוך בנשיא בתפקיד אחר בממשל", אך לא הרחיבה איזה תפקיד תמלא ריקרדל או מי ימלא את מקומה.

הדוברת של הגברת הראשונה, פרסמה שלשום (שלישי) הודעה לפיה ריקרדל אינה ראויה יותר "לכבוד, של שירות בבית הלבן ועבודה תחת הנשיא".

ריקרדל שימשה כאמור כסגניתו של היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, שעל פי גורמים בבית הלבן נלחם מאחורי הקלעים על מנת למנוע את עזיבתה, אך ללא הצלחה. בעבר שימשה בתפקיד בחברת ייצור המטוסים 'בואינג', וב-2016 לקחה חלק בקמפיין הבחירות של טראמפ לנשיאות.

על פי פרשנים, מדובר בצעד חריג כאשר אשת נשיא מובילה מהלך נגד אחד מאנשי הסגל הבכיר בבית הלבן.

לפי גורמים בממשל, המתיחות בין טראמפ לריקרדל החלה לאחר שהאחרונה התעמתה עם אנשיה של הגברת הראשונה במהלך ביקורה באפריקה שהתקיים בחודש שעבר. לדבריהם, הויכוח התמקד בסידורי הישיבה במטוס ובשימוש במשאבים ממשלתיים שהוקצו לטובת הנסיעה.

פיטוריה של ריקרדל מצטרפים לגל פיטורים וחילופי גברי המסתמן בבית הלבן, כאשר ברשימה נמצאים המזכירה לביטחון המולדת קירסטן נילסן - שצפויה לפנות את מקומה לטובת ניק איירס, ראש הסגל של סגן הנשיא מייק פנס; ראש הסגל של הנשיא, ג'ון קלי - צפוי גם הוא להיות מפוטר; התובע הכללי, ג'ף סשנס, שהתפטר בשבוע שעבר ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר