זהות יהודית

לראשונה: חידון תנ"ך נערך באפריקה • הפרס: טיול לישראל

אנגולה וניגריה אירחו חידוני תנ"ך לראשונה בהיסטוריית היבשת, כאשר אלפי מתמודדים נרשמו ובסופו של דבר הוכרזו שני הזוכים, שיבקרו בישראל • "משפיע על הזהות" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
החתן דומע בהתרגשות (צילום: שגרירות ישראל באנגולה)

לראשונה באפריקה, נערך חידון תנ"ך. הפורמט יובא לאנגולה ולניגריה מהחידון המוכר שנערך מדי יום עצמאות בירושלים.

על פי דיווח ב-Ynet, כאלף משתתפים נרשמו לחידון באנגולה, ולשלב הגמר שנערך לפני כמה ימים עלו שנים עשר מתמודדים, כאשר הפרס על המקום הראשון – טיסה לישראל, ל'מחנה התנ"ך'. גם בניגריה הובטח פרס זהה, אלא שהטיול יפספס את המחנה.

אירוע הגמר של חידון התנ"ך באנגולה, נערך בלואנדה הבירה. משרד החינוך הישראלי וארגונים נוספים סייעו בקיום האירוע, שמנגיש את ערכי ישראל לאומה האפריקנית.

השלב המסכם של החידון נמשך שלוש שעות. באולם נכחו 300 צופים, אך בנוסף שודר האירוע המסקרן גם בטלוויזיה האנגולנית וגרר התעניינות רבה, כאשר כתבות סביבו פורסמו בתקשורת המקומית. לפי הדיווח, במהלך החידון נשאלו שאלות על ידי קבוצת פנטומימה מקומית, ולאורכו נכללו שירים מתוך התנ"ך, חלקם בעברית.

בחבר השופטים השתתפו בין היתר נציגים ישראליים: איציק בן אבי, בכיר במשרד החינוך; חננאל מלכה, חתן התנ"ך הישראלי לשנת 2015 ושגריר ישראל באנגולה, אורן רוזנבלט.

הזוכה בחידון, שהתרגש עד דמעות הוא ליאונל בייאה, סטודנט להנדסת אלקטרוניקה, שזכה בכרטיס טיסה לארץ התנ"ך ובהשתתפות ב'מחנה התנ"ך' בחודש הקרוב.

השגריר רוזנבלט אמר כי החידון יצר קשר חיובי בין העם האנגולני ומדינת ישראל. "באנגולה שבה השלטון איננו ידידותי, חשוב לייסד קשרים גם על בסיס מכנים משותפים נוספים עם העם, ולא רק השלטון".

מאנגולה המשיך נציג משרד החינוך לאבוג'ה שבניגריה, שם התקיים אתמול (רביעי) אירוע הגמר של חידון התנ"ך בניגריה. שלושת המקומות הראשונים זכו בנסיעה לישראל, אך לא יספיקו להשתתף במחנה התנ"ך.

לפי האתר הניגרי הנוצרי Naija Church News, מי שיזם את קיום התחרות בניגריה הוא שגריר ישראל במדינה, נדב גורן. לפני כחודשיים הכריז גורן על קיום האירוע בבירה אבוג'ה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר