11 מואשמים

התביעה בפרשת רצח העיתונאי: 'להוציא האחראים להורג'

התביעה בריאד בירת סעודיה דורשת להיפרע מחמישה עצורים החשודים שפיקדו על מבצע רצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י • כתבי אישום הוגשו כנגד 6 נוספים, ו-10 עדיין נחקרים (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מפגין אוחז בשלט 'צדק לג'מאל חשוקג'י' (צילום: shutterstock)

התקדמות בפרשת רצח העיתונאי: ממשלת סעודיה גיבשה את טענותיה כנגד אחד עשר בני אדם, והגישה כנגדם כתבי אישום בקשר לחלקם ברצח ג'מאל חשוקג'י.

התביעה דורשת להוציא להורג חמישה מבין הנאשמים, שפיקדו על מבצע החיסול, ולהעניש את ששת האחרים בשל מעורבותם במעשה. במקביל לאחד עשר הנאשמים, ישנם עשרה נוספים שחקירתם טרם הסתיימה.

לפי דיווח ברשת 'החדשות', כתב האישום מתבסס על מידע שהגיע מצוות החקירה הטורקי-סעודי. על פי האישום, העיתונאי סומם, נרצח וגופתו בותרה. לאחר מכן הועברה הגופה אל מחוץ לקונסוליה באיסטנבול.

בנוסף ציינה התביעה בכתב האישום כי האיש שהשבית את מצלמות המעקב בקונסוליה באיסטנבול, ובכך העלים חומרי חקירה, טרם נתפס. תמונתו הועברה למשטרת טורקיה, לצד הקלטות הרצח, שעל פי טענת איסטנבול, נמצאת בידיה.

השגרירות הסעודית באיסטנבול (צילום: שאטרסטוק)

יצויין כי לפני כשבועיים, פרסם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מאמר ב'ושינגטון פוסט', בו הוא שב ודורש תשובות מסעודיה בנוגע לרצח חשוקג'י, תוך שהוא מציין את הידידות בין המדינות ומבהיר כי איננו סבור שלמלך סלמאן יש קשר לרצח.

"במהלך החודש האחרון, טורקיה הזיזה שמים וארץ בכדי לשפוך אור על כל היבטי הפרשה", כתב אז ארדואן. "כתוצאה ממאצינו, העולם למד כי חשוקג'י נרצח בדם קר על ידי חוליית חיסול, והובהר כי חיסולו תוכנן מראש. אך שאלות רבות נותרו פתוחות. איפה הגופה? מיהו 'משתף הפעולה המקומי', שהבכירים הסעודים טענו כי מסרו לו את גופתו, מי נתן את הוראה להרוג אותו? למרבה הצער, הרשויות בסעודיה מסרבות לענות על השאלות הללו".

"אנו יודעים כי 18 החשודים במעשה נעצרו בסעודיה. אנו יודעים גם כי ההוראה לחסל את חשוקג'י הגיעה מהדרגים הגבוהים ביותר של הממשל הסעודי", הדגיש ארדואן. "יש המקוים שה'בעיה' הזאת תיעלם, אך אנחנו נמשיך לשאול את השאלות, החשובות הן לחקירה והן למשפחתו של חשוקג'י".

"בזמן שאנחנו מחפשים אחר תשובות, אני מעוניין להדגיש כי טורקיה וסעודיה הן ידידות. אינני מאמין ולו לרגע שהמלך סלמאן הורה על ההתנקשות", הבהיר הנשיא הטורקי. "אין לי כל סיבה להאמין שהרצח שלו שיקף מדיניות סעודית רשמית. עליי להדגיש כי יחסינו הטובים עם ריאד לא אומרים כי נעלים עין מהרצח שהתרש אל מול עינינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר