הסחרחורת הפוליטית

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט: כשאני אהיה שר ביטחון - ננצח

על רקע הספקולציות על הליכת ישראל לבחירות, הסביר בנט בהצהרה מיוחדת, את דרישתו הברורה מנתניהו, לקבל לידיו את תיק הביטחון לאחר התפטרות ליברמן והתערערות הקואליציה (חדשות,ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נאומו של בנט, היום (צילום: ניצן דרור, ynet)

שר החינוך לא מחכה: למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו קבע עמו פגישה למחר, החליט יו"ר הבית היהודי למסור הצהרה מיוחדת, באשר לדרישתו לקבל לידיו את תיק הביטחון.

"לפני כמעט ארבע שנים זכיתי בשליחות החשובה ביותר במדינת ישראל", פתח לפני זמן קצר (חמישי) בנט את נאומו: "הפקידו בידי את תיק החינוך. לא הייתי עוזב אותו עבור שום תפקיד אחר בעולם, לולא משבר האמון הביטחוני העמוק שפוקד את מדינת ישראל".

"ישראל ניצבת באחת התקופות המורכבות והמסוכנות שלה. הדבר הכי מסוכן למדינת ישראל הוא שהתחלנו לחשוב שאין פתרון לטרור, למחבלים, לטילים. שאין מה לעשות. שאי אפשר לנצח. אבל יש מה לעשות; יש פתרון: כשישראל תרצה לנצח, אנחנו ננצח. זו לא גזירת גורל".

בנט סיפר: "פניתי אתמול לראש הממשלה על מנת שיטיל עליי את תפקיד שר הביטחון, עם מטרה אחת בלבד: שישראל תחזור לנצח. כל יועציי וחבריי אמרו לי: "מה אתה צריך את זה? זו שגיאה פוליטית ובית קברות פוליטי כמו לכל קודמיך".

"יתכן שהם צודקים. אך הם אינם מבינים שעבורי, ביטחון מדינת ישראל היא התכלית, והפוליטיקה היא האמצעי, ולא הפוך. בגלל זה באתי לפוליטיקה לאחר חזרתי ממלחמת לבנון השנייה. כשר ביטחון אני מתכוון להביא חדשנות, יצירתיות ורוח לחימה".

לדבריו, "לשבור קיבעון מחשבתי של עשרות שנים. כמו בצוק איתן, אני מתכוון לדאוג שהתכניות שלי יבוצעו. הביטחון עבורי אינו תפקיד אלא שליחות קיומית. הסיבה שעזבתי את ההייטק ובאתי לפוליטיקה היא כדי שישראל תחזור לנצח".

"תושבי עוטף עזה אומרים לנו: אנחנו מוכנים לספוג, אנחנו נותנים לכם אשראי, רק תנצחו. ללא קבלת אחריות על הביטחון וללא שינוי דרמטי, ההרתעה הישראלית תמשיך להישחק, חמאס ימשיך שלא לפחד מאיתנו".

"לכן, אני מתייצב כאן היום ואומר: אני מוכן לקחת אחריות", סיים יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט את הצהרתו המיוחדת.

התפטרותו של ליברמן (צילום: אוהד צויגנברג, ynet)

כזכור, דרישתו של בנט לקבל את התיק הבכיר, באה בעקבות התפטרותו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מתפקידו כשר הביטחון.

שרשרת ההתפתחות הפוליטיות האחרונות, אף הובילה כמה מראשי סיעות הקואליציה, בהם השרים דרעי וכחלון, להודיע לנתניהו כי בשל הצטמקותה של הקואליציה ל-61 חברים בלבד, הם רואים בחיוב הליכה לבחירות בתוך זמן קצר.

מה שהחל את כל הסאגה, כזכור, הוא הסכם הפסקת האש בין ישראל לבין ארגוני הטרור בעזה - הסכם אותו הוביל ראש הממשלה נתניהו.

הביקורת הציבורית הנוקבת שספג צעד זה, הובילה את שר הביטחון ליברמן להחליט על פרישת סיעתו 'ישראל ביתנו' מהממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר