טלפון בהול מצרפת:

האם היהודייה מצרפת חששה שילדה יוברח לתוניס – יד לאחים חילץ את השניים והטיסם ארצה

צעירה יהודייה שהתגוררה בטולוז שבצרפת עם בן זוג ערבי, חששה כי היא עומדת לאבד את ילדם המשותף, לאחר שהלה התקרב לאסלם • משפחתה יצרה קשר עם הרב אליעזר ריסמק ראש ישיבת 'אהלי יעקב' לעולי צרפת במודיעין עילית, שהפנה אותם ליד לאחים ומבצע החילוץ יצא לדרך • בסיפורי בדים הצליחה הצעירה להרדים את ערנותו של הבעל הערבי ונמלטה מצרפת עם בנם הפעוט • במחלקה המשפטית של יד לאחים שוקדים על תכנית שתשאיר את הפעוט היהודי בידי אמו

אסף מגידו | כיכר השבת |
הרב אליעזר ריסמק, ראש ישיבת 'אהלי יעקב' לעולי צרפת (הפנה את המקרה ליד לאחים - יח"צ)

הטלפון המבוהל בשפה הצרפתית, שלווה בפרצי בכי, העיד כאלף עדים כי מדובר במקרה מיוחד. המוקדנית שאיישה את מוקד החירום של יד לאחים פנתה באופן מידי למנהלת המחלקה לדוברי צרפתית בארגון, וביקשה ממנה לבדוק במה מדובר.

על הקו הייתה ג'נט (שם בדוי), אישה יהודית צעירה מהעיר טולוז שסיפרה כי היא חוששת לגורלו של בנה היחיד – בן משותף לה ולאבא ערבי ממוצא תוניסאי, והיא מנצלת את היעדרותו מהבית כדי להתקשר ליד לאחים ולבקש את עזרתם.

הכול החל שנתיים לפני כן, כאשר ג'נט שגדלה בבית צרפתי לחלוטין, בת לאם יהודייה ולאב צרפתי, הכירה בחור ערבי. שנה לאחר מכן נולד בנם הבכור אבל במקביל החל הצעיר הערבי, שחי עד אז באורח חיים חילוני לחלוטים, להתקרב לאסלם, לגדל זקן וללכת חמשה פעמים ביום למסגד.

"אני מרגישה שהוא מבשל משהו מתחת לפני השטח, ובהתבסס על כמה עובדות, אני חוששת שהוא יברח עם בננו המשותף למשפחתו המוסלמית הפונדמנטליסטית בתוניס" שחה האישה היהודייה המבוהלת.

בהשגחה פרטית מופלאה, פייר – אחיה הבכור של ג'נט החל ללמוד לפני כשנה באחת האוניברסיטאות של פריז, וכשחבר חדר מוסלמי שאל אותו מדוע כיהודי הוא אינו שומר על מסורת אבותיו, החל האח לחזור בתשובה שלימה. כשנודע לו על הקורות את אחותו הוא פנה אל הגאון הרב אליעזר ריסמק – ראש ישיבת 'אהלי יעקב' לעולי צרפת השוכנת במודיעין עילית וביקש את עצתו, והרב הפנה אותו ליד לאחים. "בתקופה האחרונה אנו עדים למקרים רבים של בנות יהודיות מצרפת שנישאו לערבים, כך שסכנת ההתבוללות בצרפת עלתה לשלב מסוכן נוסף" מעיד הרב ריסמק.

מנהלת המחלקה לדוברי צרפתית ביד לאחים שקיבלה את הפניה, מיהרה להרגיע את ג'נט. בעצה אחת הן החליטו כי ג'נט תספר לו על רצונה לצאת לחופשה עם הילד ועם משפחתה למשך שבוע. הלה שלא חשד בכלום, שכן הכיר מקרוב את אורח החיים העשיר של משפחתה של ג'נט שנהגה לצאת לחופשות לעיתים קרובות, לא התנגד.

בדיוק שבוע לאחר מכן נחתו ג'נט והפעוט בישראל ובימים אלו עושים השניים את צעדיהם הראשונים ביישוב קהילתי שיד לאחים הפנה אותם אליו. כמה משפחות של עולים מצרפת המתגוררים במקום רתמו את היישוב כולו לעזור לג'נט, והם מעניקים לה ולילדה את כל מחסורה. במקביל, שוקד הצוות המשפטי של יד לאחים על פתרון להפרדת הילד מאביו המוסלמי בדרך חוקית.

"המקרה הזה כמו מקרים רבים נוספים המגיעים לפתחנו מצרפת בשנה האחרונה, מעידים על חשיבותה של המחלקה לדוברי צרפתית שהקמנו לאחרונה לטיפול במקרי טמיעה והתבוללות בצרפת" אומרים ביד לאחים. "אני מכיר מקרוב את המחלקה לדוברי צרפתית ביד לאחים, והתפעלתי מאוד מהטיפול הזריז והיעיל במקרה הזה. אין ספק שהמחלקה הזו תצליח להביא לסיום טוב של עוד מקרים מצערים כאלו המגיעים לפתחה" אומר הרב ריסמק.

בימים הקרובים שוקד צוות המחלקה על הכנת סבב נוסף של מפגשים בתיכונים ובבתי הספר בכל רחבי צרפת, כדי להזהיר את הנוער מהסכנה שבנישואים כאלו, וכן כדי לידע אותם על הכתובת שיש להם בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר