צפון קוריאה: "עשינו ניסוי בנשק אסטרטגי"

הצפון קוריאנים הודיעו על ניסוי מוצלח שנערך בנשק אסטרטגי חדש ומתקדם . ההודעה יכולה להעלות את סף המתיחות עם ארה"ב שציפתה להתפרקות הקוריאנים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ וקים במפגש ההיסטורי (צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

שלום עם צפון קוריאה? כנראה שיש עוד דרך ארוכה כדי להגיע לכך. אמש (חמישי) הודיעו הצפון קוריאנים כי הם ערכו ניסוי בנשק אסטרטגי חדש כשלדבריהם מדובר בנשק מתקדם במיוחד שהניסוי בו עבר בהצלחה.

על פי הדיווחים של סוכנות הידיעות הרשמית של פיונגיאנג, שליטה הבלתי מעורער של המדינה, קים ג'ונג און פיקח בעצמו על הניסוי. קים הגדיר את הניסוי על פי סוכנות הידיעות, כ"תצוגה נוספת של יכולות ההגנה שלנו, שצומחות במהירות, ופריצת דרך בחיזוק יכולות הלחימה של הצבא". לטענתו, אביו, קים ג'ונג איל, הוא זה שהוביל בעצמו את פיתוח מערכת הנשק.

כזכור, לפני כחצי שנה נערך מפגש פסגה היסטורי עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בסינגפור. במפגש סיכמו שני המנהיגים לפעול לקידום השלום בחצי האי הקוריאני, כולל פירוקו מנשק גרעיני, ולכונן יחסים חדשים בין צפון קוריאה לארה"ב אך בפועל מאז לא קרה שום דבר משמעותי.

ארה"ב הצהירה לא פעם שלא תהיה הקלה בסנקציות הבינלאומיות עד שצפון קוריאה תנקוט צעדים מעשיים יותר שיוכיחו כי בכוונתה לנטוש את תוכניות הנשק הגרעיני והטילים ארוכי הטווח שלה והניסוי החדש לא משפר את היחסים בין שתי המדינות ויכול להעלות את רף המתיחות.

רק בשבוע שעבר דווח על ידי מכון מחקר אמריקני, כי הקוריאנים ממשיכים לתחזק את רוב אתרי הטילים שלהם ולא נראה כי הם מתכוונים לוותר עליהם בתקופה הקרובה.

בעקבות ההודעה הקוריאנית על הניסוי מסרה מחלקת המדינה האמריקנית, כי ארה"ב בטוחה שצפון קוריאה תמלא את התחייבויותיה, כפי שסוכם בפסגה. בהצהרה נמסר כי "אנחנו משוכנעים שההבטחות שניתנו על ידי הנשיא טראמפ והמנהיג קים יתממשו".

היחסים בין פוינגיאנג לוושינגטון מתוחים לאחרונה ורק בשבוע שעבר ביטלה צפון קוריאה פגישה בניו יורק עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפיאו. התקשורת הממלכתית דיווחה שהסיבה לביטול הפגישה היא המשך של חלק מהתרגילים הצבאיים של ארה"ב ודרום קוריאה שלטענתה הם הפרה של ההסכם בין הצדדים להורדת המתיחות בחצי האי קוריאני.

מנגד, סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, אמר אתמול, כי טראמפ מתכוון להיפגש שוב עם קים במהלך השנה הקרובה. פנס הוסיף כי הנשיא ידרוש תוכנית קונקרטית שתציג את המהלכים שפיונגיאנג מתכננת לסיום תוכניות הנשק שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר