שבת בפתח

הטיסה מניו יורק איחרה; הנוסעים נלחצו

טיסת אל על מניו יורק לנתב"ג התאחרה בשל תקלות טכניות ומזג האוויר הקשה והיא צפויה לנחות סמוך מאד לכניסת השבת. 'אל על': המטוסים יינחתו בסוף באתונה (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' בכסלו תשע"ט | 16.11.18
(צילום: שאטרסטוק)

עשרות נוסעים חרדים ודתיים ביניהם ראש מוסדות עטרת שלמה הגאון הרב שלום בער סורצקין ועסקן חרדי מוכר נמצאים על טיסת אל על מניו יורק לישראל שהתעכבה בשל מזג האוויר הסוער שיצר קרח על מסלול ההמראה ותקלות טכניות נוספות שעיכבו את הטיסה שצפויה לנחות בישראל כמה דקות לפני כניסת השבת. מטוס נוסף התעכב אף הוא בצורה שמתקרבת מאד לכניסת השבת.

על פי הדיווחים של נוסעים במטוס, הנוסעים שהמתינו במטוס שעות ארוכות החלו לשיר שירי שבת ולהתגודד ליד הדלתות ורק לבקשתו של הגרש"ב סורוצקין שהודיע כי הוא מזמין את כל הנוסעים לישיבתו בראשון לציון הסמוכה יחסית לשדה התעופה הם הסכימו לשבת במקומותיהם ולהמתין.

הנוסעים שרים במטוס. באדיבות המצלם

המטוס צפוי לנחות בישראל בשעה 16:14, אך לפניית 'כיכר השבת' ל'אל על' נמסר על ידי גורם בחברה כי הם בוחנים כעת את האפשרות להנחית את המטוס באירופה שם ישהו הנוסעים עד לצאת השבת וזאת כדי למנוע את חילול השבת ואת סבל הנוסעים הדתיים שייאלצו להישאר בשדה ללא תנאים בסיסיים וללא מזון מתאים.

בעבר היו כבר מקרים דומים של איחורי נחיתה סמוך מאד לכניסת השבת ובאחד מהם נאלצו הזמרים אוהד מושקוביץ ואיציק דדיה לפסוע רגלית לכפר חב"ד הסמוך לנתב"ג שם "נפלו" על חבר שאירח אותם במהלך השבת.

מאל על נמסר בתגובה לכיכר השבת כי "שני המטוסים ינחתו באתונה. מתארגנים בסיוע שליח חב"ד לספק צרכיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר