בשל פיקוח נפש

הראש"ל התיר לאל על לנחות בישראל לאחר כניסת השבת

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף התיר לחברת אל על לנחות בישראל לאחר כניסת השבת בשל חשש לחייה של אחת הנוסעות החולה בסרטן • כל הפרטים על הפסק הנדיר (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשון לציון הגר"י יוסף (תמונה: דוד כהן, פלאש 90)

הראש"ל הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף התיר לטיסת אל על - 008 - מניו יורק לנחות בארץ לאחר כניסת השבת, זאת עקב חשש לחייה של אחת הנוסעות, הטיסה שאמורה הייתה לנחות ברומא בשעה 15:00 לפני שבת, תנחת בסופו של דבר בארץ בשעה 17:00 לאחר כניסת השבת.

הגר"י יוסף הנחה הלכתית את הרב יוחנן חיות, רבה של אל על, לדאוג לסידור מתאים בכל נושא שמירת השבת של יתר הנוסעים.

הנחיתה תתבצע בארץ למרות שהוזמנו 230 חדרים במלון ברומא כולל אוכל כשר במימון חברת אל על.

כל זאת לאחר שבמהלך הטיסה שעה לפני הנחיתה הורע מצבה של הנוסעת חולת סרטן שטסה לארץ עם רופא צמוד ואז התקשרו לרופא אל על, פרופסור ומנהל בית חולים אסותא, שאמר כי היות והיא זקוקה לטיפול ותרופות מורכבות אסור להנחית את המטוס ברומא וחייבים במהירות האפשרית להמשיך לארץ בכדי שתקבל טיפול מציל חיים.

לאור הנתונים פסק הרב הראשי לישראל כאמור כי טיסת אל על על כל נוסעיה תנחת בארץ בעיצומה של השבת. בשדה התעופה ממתין אמובולנס שיפנה את החולה לבית החולים.

יצוין כי טיסת אל על אחרת המריאה מניו יורק נחתה באתונה וכל הנוסעים שומרי שבת בהם הגאון רבי שלום בער סורוצקין הופנו למלונות ולקהילה היהודית בעיר.

יצוין, כי טיסה 002 שיצאה הלילה מניו יורק, עליה שהו 70 חרדים וביניהם ראש ישיבת עטרת לשמה הגאון רבי שלום בער סורוצקין, והגאון רבי אהרן דב פרוינד ראש מוסדות בית אבא במודיעין עילית, נחתה לפני שעה קלה באתונה שם ישהו בשבת הקרובה. הטיסה הייתה אמורה להגיע לישראל דקות לאחר כניסת השבת, מה שהוביל להחלטה על עצירת ביניים באתונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר