מירושלים ועד צפת

"החליטו להשתלט על המדינה"; נאום הניצחון של ח"כ גפני

בנאום סוער בכנס ניצחון, התייחס יו"ר 'דגל' ח"כ גפני באריכות לבחירות בערים - ירושלים, צפת, אלעד ובית שמש, העלה חשד להסכם מוקדם עם בלוך וטען שפינדרוס היה מקבל 90% באלעד • צפו (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונה: אפרים קיין)

ימים ספורים לאחר הניצחון בעיר ירושלים, ובתום מערכת בחירות סוערת, יוצא יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, בנאום סוער בכנס ניצחון ברמת שלמה, בו הוא מפרט את השתלשלות המאבקים בערים ירושלים, אלעד, צפת ובית שמש. בדבריו, תקף גפני ואמר כי הוא "חושד שמישהו עשה הסכם מוקדם עם עליזה בלוך".

"אמרו עלינו ש'דגל התורה' כבר לא מה שהיה, אמרו שאין הנהגה", פתח גפני את דבריו, "זה הדבר הכי חמור שנאמר כי 'ההנהגה התפרקה', אנחנו ידענו שזה לא נכון. לא ידענו שזה ייווכח עם עוצמות כל-כך גדולות, ברגע שחשבו שזה נכון אמרו המצאה, שצריך ראש עיר חרדי, ידעו שאין מי שיתמודד מול ההחלטה. ידעו שאם אין הנהגה אין הנהגה. לא שאלו אותנו, לא את רבותינו, לא את אף אחד מאתנו. שמים מועמד לראשות העיר אך לא מדברים איתנו".

גפני הוסיף לתקוף: "החליטו להשתלט על המדינה, שמים ראש עיר חרדי בצפת, לפני 5 שנים ביקשנו לשים את שלמה חדד, הבנים שלו בישיבות, הבנות שלו בסמינרים, הוא חרדי. הלכה משפחת קניג יחד עם משפחת פרוש והלכו עם שוחט, חילוני לגמרי. אמרנו למה לא שלמה חדד? אמרנו להם בסדר, אנחנו סבלנו כל השנים, עשיתם בצפת גוש של חב"ד, ברסלב וש"ס נגדנו כדי שהרב קפלן לא יהיה רב העיר, כדי שהמוסדות שלנו לא יקבלו כלום".

באשר לצפת, הוסיף גפני: "מה אתם רוצים מאתנו, למה אנחנו צריכים להיות בעניין?! ואם חרדי אז למה לא אליעזר לזר? הוא חסיד סערט ויז'ניץ. אמר לי אחד מהאדמו"רים הגדולים בבני ברק, אם אתם רוצים מועמד לראשות העיר אז רק את לזר, אחרים לא מתאימים".

גפני נואם בכנס (צילום: אפרים קיין)

"עשינו חשבון שאין מציאות כזאת (שנחמן גלבך מנצח. א"ר), התברר בתוצאות הבחירות ששוקי אוחנה קיבל הפרש קולות גדול. גם אם כולם היו מצביעים לו הוא לא היה נבחר. היה לנו כבר ניסיון אתו. אבל מה? דין כצפת כדין ירושלים, הם היו בטוחים שאין לנו הנהגה, היו שניים מחברי ה'מועצת' אצל מרן הרב אדלשטיין, וביקשו לוותר על צפת בגלל ירושלים, אמר הגרי"ג אדלשטיין כי לא נותנים עיר תמורת עיר. התברר פתאום שיש הנהגה. שלא עושים מה שרוצים".

גפני התייחס לבחירה במשה ליאון לראשות העיר ירושלים ואמר כי "ראש העיר הנוכחי, הייתה החלטה של מועצת גדולי התורה על משה ליאון עוד בקדנציה הקודמת, שלא היה גיוס ולא היה כלום, סברו גדולי התורה שהוא הטוב ביותר מבחינת ההנהגה הדתית, שלא תיווצר פה מלחמת חרדים חילונים. גם עכשיו אותו הדבר, באים ומחליטים ליצור ראש עיר חרדי כאילו לנו אין דעה בעניין. כאילו אין לנו ציבור פי שתיים יותר גדול מהם".

במהלך נאומו התייחס יו"ר 'דגל התורה' לשמועות לפיהם חלקים מ'יהדות התורה' סגרו הסכם מוקדם עם עליזה בלוך בעיר בית שמש: "תדעו לכם, אנחנו בבית שמש מחכים למו"מ עם ראש העיר שנבחרה, יש לי חשד שאני משתף אתכם בו - שמישהו עשה איתה הסכם מוקדם במערכת הבחירות והיא נבחרה לראשות העיר. יש לי חשד, היות ואני פה בבית אז אני מעלה את החשד, ואם יתברר שזה נכון תהיה פה תופעה מאוד חמורה. אנחנו לא הולכים עם שותפים ופתאום עושים דברים מאחורי הגב".

בסיום דבריו התייחס גפני לבחירות בעיר אלעד, שם נפסל מועמד 'דגל' יצחק פינדרוס וישראל פרוש נבחר לקדנציה שניה ואמר כי "הפרו את ההסכם עד שהתברר פתאום שיש הנהגה, ואנחנו טכנית איחרנו את המועד. אבל אם פינדרוס היה רץ לראשות העיר היה מקבל 90 אחוז מהקולות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר