נאום הניצחון

ח"כ אורי מקלב לפעילות 'דגל': "היה רגעים של שבר"

ח"כ אורי מקלב נשא שני נאומי ניצחון, הראשון בפני פעילות 'דגל התורה', שם דיבר על רגעי השבר וההצלחה, והשני בכנס הניצחון ברמת שלמה שם הרחיב על המשימות החדשות (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ח"כ אורי מקלב (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

ח"כ אורי מקלב (דגל התורה) השתתף אמש (מוצאי שבת) בכנס לכאלף נשים אשר היו שותפות לפעילות במטה 'דגל' בירושלים ואמר כי "היה גם כמה רגעים שבהם היה שבר". לאחר מכן השתתף בכנס הניצחון ברמת שלמה ואמר כי "ניסיון העושר לפעמים יותר קשה".

"באתי להודות ולהוקיר את הפעילות האפקטיבית והמסורה שלכן, ראיתי את זה מקרוב ביום הבחירות, שמעתי את המסירות מראשי המטות, על האופן שאתן פעלתם בהרגשת שותפות למערכה שהיינו בא וגם הצלחנו בה", אמר מקלב לפעילות.

הנאום של מקלב בפני פעילות 'דגל התורה'

מקלב הוסיף ואמר כי "ההצלחה שלנו - לא רק מבחן התוצאה, זה הייתה המטרה, אבל אנחנו לא איבדנו את הדרך. אנחנו ציינו את זה במהלך השבת והערב יש כמה מקומות, אבל אנחנו יודעים שאנחנו לא אבדנו את הדרך, אלו דברים שהיו לא צפויים, דברים שלא הכרנו, ונשארנו עם אותה האידאולוגיה באמונת חכמים גדולה, לשמוע לקול רבותינו.

"פוליטיקה היא אינה דברים של חול, הם דברים של קודש, גדולי התורה יודעים להגיד לנו מתי הדברים הם פוליטיקה ומתי זה 'גופי תורה', יכולים לעבור עשרות שנים ולא נהיה שותפים, אתן זכיתן להיות במקום הזה, זה היסטורי, אתן שותפות לרגע הזה, ובעיקר להרבות כבוד התורה - זה לא ססמאות אלא דברים שנאבקים עליהם".

מקלב המשיך ואמר כי "אנחנו בספינה אחת שגדולי ישראל הם אלו שמנווטים אותה, אני אומר לכם בכנות, אנחנו לא היינו בטוחים שאנחנו הולכים להצלחה, היה גם כמה רגעים שבהם היה שבר, אבל גם אם לא הייתה הצלחה - היינו צריכים להודות כפי שכהן גדול יוצא בלא פגע, כך אנו צריכים להודות. ואתן הייתם שותפות מקרוב".

לאחר מכן, כאמור, השתתף ח"כ מקלב בכינוס ברמת שלמה, שם נשא דברים, כאשר בפתח דבריו התייחס לפטירת הרבנית אסתר ובר ע"ה. "נפתח בצער גדול של חברנו הרב אברהם ובר, אין כמו ימי הבחירות שמציגים את המסירות שלו לדגל התורה עם המומחיות והמקצועיות, הדברים לא נעשים לבד, כל הבית שותף ואנחנו יודעים שהרבנית אסתר ע"ה הייתה שותפה, שהדברים יהיו לזכרה".

הנאום של מקלב בכנס הניצחון ברמת שלמה

"השמחה כאן היא שמחה מיוחדת, זה נס ההצלחה, נס ההצלה", המשיך מקלב, "בימים האחרונים אנחנו יודעים שהייתה הצלה גדולה - אוי ואבוי אם הייתה תוצאה אחרת, היינו בחודש האחרון, היינו במשהו היסטורי שחזר לאחר שלושים שנה, זכינו להרבות כבוד התורה וכבוד שמים, גם אם לא הייתה התוצאה הזו, אנחנו שמחים על הדרך שלנו, האמת הייתה נר לרגלנו ואנחנו יודעים שאת המורשת הזו לא עזבנו.

"אצלנו מי שקובע מה זה פוליטיקה ומה זה גופי תורה הם גדולי התורה, היו ימים שהיינו צריכים את הוראותיהם, היה מי שאמר על החושך אור ועל הטרף אמרו כשר, אבל אנחנו לרגע לא עזבנו את הספינה וידענו שמורי הדור הם אילו שמנווטים את הספינה, וזכינו לאחדות, אשרינו שיש לנו ציבור כזה, שכולנו נמצאים בספינה הזו, אין פגם הרהור שיצא, בעשר אצבעות אנחנו אומרים - כל כוונתנו הייתה טהורה".

מקלב הוסיף בדבריו כי "לצערנו אצל אחרים היו דברים שרק היו ססמאות, אמרו 'ראש עיר חרדי', במה זה מתבטא, שאם יש כישלון אז הולכים למקום שכל המהות שלו אנטי חרדי? אנחנו מודים שזכינו לשמור על פח השמן הטהור, הדרך הזו, גם אם היה נראה לפעמים שאנחנו הולכים להפסיד אבל המשכנו כי זה דרך האמת.

"אנחנו בתחילת הדרך, ניסיון העושר לפעמים יותר קשה, אנחנו יודעים שמה שעומד לפנינו זה משימות רבות לשנות דרכים שהיו עד כה, לפני 25 שנה אחרי שדגל התורה הלכה לבד, היה מו"מ להליכה משותפת עם אגו"י ואז הרב אלישיב לא הסכים למו"מ מקביל בין שני צדדים, לא שייך ללכת לכל צד ולהגיד שתומכים בו, זה הונאה, לא יכול להיות שראשי ישיבות יצטרכו תקציבים או דברים אחרים ויאלץ לכתת רגליו בלשכת ראש העירייה, הדרך היא דרך הנציגים, ויש לנו ב"ה ראש עיר מצוין, ונציגות מצוינת, אנשים שיש להם עשיה ארוכה, אנחנו נפסיק עם התופעה הזו, כל מטרתנו הייתה לחזק את המסגרת שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר