בוועדת חוץ וביטחון

נתניהו: "אנחנו בתוך מערכה שעדיין לא הסתיימה"

בדיון בוועדת חוץ וביטחון אמר ראש הממשלה כי "בתקופה ביטחונית רגישה כזאת זה חוסר אחריות להפיל את הממשלה", וזאת זמן קצר לפני שהשרים בנט ושקד מוסרים הצהרה לתקשורת (חדשות)

נתניהו, הבוקר (צילום וידאו: דוברות הכנסת; תמונה: עמוס בן גרשום, לע"מ)

טלטלה פוליטית: ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הבוקר (שני) בדיון בוועדת חוץ וביטחון בכנסת, ובפתח דבריו קרא שוב שלא להפיל את הממשלה "בתקופה ביטחונית רגישה כזאת".

"נכנסתי אתמול לתפקיד שר הביטחון", אמר ראש הממשלה בפתח הדיון, "נפגשתי עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט ועם הרמטכ"ל המיועד אביב כוכבי. אנחנו נערכים לכל האתגרים.".

נתניהו המשיך ואמר כי "כפי שאמרתי אמש, אנחנו בתוך מערכה שעדיין לא הסתיימה. בתקופה ביטחונית רגישה כזאת זה חוסר אחריות להפיל את הממשלה.

"בין אם שותפינו יחליטו להפיל את הממשלה ובין אם לאו, אנחנו נמשיך לפעול כדי להבטיח את ביטחון המדינה שלנו וביטחון אזרחינו. נעשה זאת בשום שכל, באחריות ובנחישות".

נתניהו חתם את דבריו ואמר כי "אני סומך על צה"ל, אני סומך על כוחות הביטחון, ואני סומך על אזרחי ישראל. יחד נוכל לכל אתגר - ונבטיח את ביטחון ישראל".

יו"ר הוועדה ח"כ אבי דיכטר אמר בדיון: "אדוני ראש הממשלה, אני חושב שהוועדה שברה בעבר שיאים, אבל אני לא שטרם קיבלנו סקירה מראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ בסקירה אחת. רק לפני שבועיים שלחנו לך רשימה חדשה של נקודות לדיון והשבוע האחרון שינה בהן כל כך הרבה באופן דרמטי. חוץ מסוגיה אחת, על המפגשים עם ראשי מדינות בחודשים האחרונים, כל השאר התהפך, ונרצה לשמוע על כל זה בדיון הסודי בהמשך".

דבריו של ראש הממשלה מגיעים זמן קצר לפני שהשרים נפתלי בנט ואיילת שקד מודיעים האם בכוונתם להתפטר מהממשלה, בעקבות סירובו של ראש הממשלה להעביר את תיק הביטחון לידי בנט.

במערכת הפוליטית מעריכים כי השניים יודיעו על התפטרותם מהממשלה - לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו סירב להעביר לידי בנט את תיק הביטחון, כפי שהשניים דרשו שוב ושוב במהלך הימים האחרונים, מאז הודיע אביגדור ליברמן על התפטרותו. במפלגת 'הבית היהודי' הפעילו לחצים על השניים שלא יפרשו כדי שלא יזכרו כמי שהביאו להפלתה של ממשלת ימין.

"לאחר מסיבת העיתונאים שכינס אמש ראש הממשלה בה הודיע כי תיק הביטחון נשאר בידיו", אומר גורם פוליטי, "אין לבנט ושקד ברירה אלא לממש את איומיהם ולפרוש, במיה ויכנעו לחצים, זו תהיה אחת ההתקפלויות המביכות שראינו בפוליטיקה. השניים יצאו חבולים מהמהלך וכמי שנופפו באקדח ללא כדורים, מי שיעורר שאלות האם הם ראויים להנהגה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר