הממשלה נשארת

ליברמן על בנט ושקד: "עכשיו כולם מבינים"

לאחר שראשי 'הבית היהודי', בנט ושקד, תקפו את ליברמן והחליטו להישאר בממשלה, הגיב ליברמן: "עכשיו כולם מבינים למה איבדנו את ההרתעה", לפיד שיתף את דבריו (אקטואליה)

ליברמן, בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

החלטתם של ראשי 'הבית היהודי', השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, להישאר בממשלה - למרותש לא קיבלו את תיק הביטחון, גוררת גל תגובות במערכת הפוליטית, שהופתעה מההחלטה.

במהלך מסיבת העיתונאים שכינסו, תקפו בנט ושקד את אובדן ההרתעה הביטחונית של ישראל במהלך השנים האחרונות וכן תקפו את שר הביטחון הפורש, אביגדור ליברמן - אך למרות זאת הודיעו כי החליטו להישאר בממשלה ולתת צ'אנס לנתניהו.

הצהרת בנט ושקד (צילום: אלי מנדלבאום, ynet)

בנט, אמר על ליברמן כי הוא "נכשל כישלון חרוץ, הפקיר את שדה המערכה". שקד אמרה כי "את החתירה לניצחון החליפה התפטרותו המבישה של שר הביטחון. מתנה לחמאס שתהווה לנצח אות קין".

ליברמן מצדו, הגיב בטוויטר וכתב: "עכשיו כולם מבינים למה איבדנו את ההרתעה". מי שמיהר לשתף את הציוץ בחשבונו היה יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני), אמרה בתגובה להחלטת בנט ושקד כי "הניסיון לעטוף שיקולים פוליטיים צרים בשיקולי ביטחון ייכשל. מעולם לא נעשה שימוש כל כך ציני בביטחון ישראל לצרכים פוליטיים - של ביבי, בנט וליברמן - לא היה כדבר הזה".

שקד ובנט במסיבת העיתונאים (צילום: חיים גולדברג - כיכר השבת)

לדבריה, "כולם סטטיסטים של ראש הממשלה והסכנה היחידה שקיימת היום זה הכיסא האישי שלו. הוויכוח הוא כבר לא מי יהיה שר הביטחון בממשלת נתניהו אלא מי יחליף אותו. ההגה על הביטחון חייב להיות בידיים שלנו".

ח"כ מוטי יוגב מ'הבית היהודי' אמר כי "אני אומר לא רק שאין פה התקפלות, יש פה נשיאה בנטל. יש פה לקיחת אחריות לאומית כבדה. יש פה ויתור, שאולי ישבו גם מחירים פוליטיים מסוימים אבל כפי שאמר בנט – המדינה קודמת לכול".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה: "אני לא זוכרת מתי נראה כזה פער בין הצהרות גבוהות ותדרוכים ואיומים לבין מעשים כל כך ריקים וחלולים. אני רק מקווה שההסכמה המחודשת ב-12 השעות האחרונות בין נתניהו לבנט לא מבשלת לנו איזה מלחמת סרק פוליטית רגע לפני בחירות, שתקריב חיים של חיילים ואזרחים בגלל שביבי ובנט עשו דיל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר