ה'ברקזיט' בפתח

הצבא הבריטי נערך להיפרדות מהאירופאים

דיווחים בעיתונות הבריטית על תכניות מגירה של הצבא הבריטי לפיהן עשרות אלפי חיילים יוצבו ברחבי הממלכה כדי לשמור על הסדר במקרה של 'ברקזיט' ללא הסכם (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חיילים בריטיים, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מתיחות קלה בבריטניה לקראת ההתקרבות לתאריך היעד לפרישה מהאיחוד האירופי ובצבא הבריטי מכינים תכניות פעולה של פריסת כוחות בתגובה אם יתפתחו מהומות במקרה ובריטניה תפרוש מהאיחוד האירופי ללא הסכם.

על פי הדיווח בעיתון ה'טיימס', כ-20 קצינים המפקחים בדרך כלל על פעולות בתחום המלחמה בטרור, קבלו בשבוע שעבר פקודה להגביר את ההכנות לתרחיש של ברקזיט ללא עסקה. הצבא אמור על פי התוכניות לסייע למשטרה בשמירה על הסדר הציבורי.

על פי הפרסום בעיתון, כעשרת אלפים חיילים יפרסו ברחבי הממלכה. בנוסף אליהם, כ-1,200 חיילים יהיו בכוננות של פריסה מיידית. שר ההגנה הבריטי, טוביאס אלווד, הסביר את ההחלטה להכין תכניות כאלה כי על הצבא הבריטי "להתכונן לכל תרחיש". על פי הדיווח, החיילים יסייעו במקרה הצורך לפקקי התנועה ולהעברת ציוד רפואי אל בתי החולים.

כזכור, פרישת בריטניה מהאיחוד החלה ב-29 במרץ 2017 לאחר שבמשאל עם שהתקיים ב-23 ביוני 2016 הצביעו רוב תושבי הממלכה לפרוש מן האיחוד והכרעתם אושרה על ידי הפרלמנט והמלכה. תהליך הפרישה בפועל צפוי להסתיים ב-23 במרץ 2019 ולסיים 44 שנות חברות באיחוד, החל מ-1973 אז הצטרפה בריטניה לשוק האירופי המשותף, הארגון שהפך מאוחר יותר לאיחוד האירופי.

המאבק על הברקזיט צפוי להמשיך גם השבוע בבריטניה. ראש הממשלה, תרזה מיי, הודיע כי תפעל לקדם את טיוטת ההסכם על אף התנגדות הפנים והחוץ־מפלגתית והאיומים להביא לפיטוריה על ידי חברי מפלגתה היא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר