"אתה שקרן"

הקואליציה הצרה הובסה כבר בהצבעה הראשונה

מאז פרישת אביגדור ליברמן, פועלת הממשלה כקואליציה צרה המונה 61 חברי כנסת בלבד • כבר הצבעה הראשונה במליאת הכנסת הקואליציה הפסידה • ח"כ קיש גער בח"כ חסון: "אתה שקרן" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה במליאת הכנסת, הערב (צילום: הדס פרוש / Flash90)

תרגיל של האופוזיציה הוביל לכך שקואליציית ה - 61 חברי הכנסת הפסידה כבר בהצבעה הראשונה שלה במליאת הכנסת.

המליאה דנה הערב (שני) בחוק המקרקעין, כאשר יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש סיים להציג את ההצעה ושאל את חברי האופוזיציה האם הם בעד וקיבל תשובה חיובית, אך לפני ההצבעה הורה רכז האופוזיציה להצביע נגד והחוק נפל בקריאה שלישית ברוב של 47 מתנגדים ו42 תומכים.

ח"כ קיש הגיב לדברים ואמר: "הייתה פה הצעה בנושא מקצועי לחלוטין שעבדנו עליה במשותף קואליציה ואופוזיציה. לא יכול להיות שחברי כנסת שאני שואל אותם אומרים לי שהם בעד ואז יוכל חסון רץ פנימה וקורא להצביע נגד. יואל חסון אתה שקרן וגורם לאנשים אחרים לשקר בשימך. יש גבול לצביעות ולהתנהגות וכזו רמה אני עוד לא ראיתי בכנסת ישראל. זה ביזיון שהפלתם את ההצעה הזו".

מדובר בהצעה שמבקשת לתקן את חוק המקרקעין, ואת חוק התכנון והבנייה, ולהגדיר סוג חדש של חלקה - "חלקה תלת-מימדית", בכדי לאפשר את הפרדת הבעלות בקרקע ליחידות מרחביות הכוללות את שטח, עומק וגובה הקרקע, שיהוו כל אחת נושא נפרד לעסקאות ולזכויות.

בדברי ההסבר נכתב: "מגבלות הדין הקיים מובילות לקשיים משפטיים ומעשיים שונים, אשר הולכים ומתעצמים בשנים האחרונות על רקע ההתפתחויות הטכנולוגיות שמאפשרות לקדם פרויקטים המתפרשים על פני שכבות קרקע שונות (כדוגמת מנהרות תת–קרקעיות לתחבורה או לתשתיות וגשרים עיליים), ובפרט בהינתן העובדה שתכניות לפי חוק התכנון והבנייה כוללות, כדבר שבשגרה, ייעודי קרקע שונים ברבדים השונים של הקרקע.

"לעתים קרובות נושא זה מתחדד, במיוחד במקרים שבהם מדובר באזורים מבונים וצפופים שנדרשים לשטחים לצורכי ציבור ותשתיות, כאשר אין בנמצא קרקע פנויה שיכולה לספק מענה לצרכים אלה".

"בקריאה שנייה תמכו 27 והתנגדו 14 אך כאמור בקריאה שלישית תמכו 42 לעומת 47 מתנגדים וההצעה נפלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר