מפגש חריג

האימאם שנולד באיראן סיפר ל'גראמער': "שנאתי יהודים"

מפגש מעניין אירע כאשר יואלי ליבוביץ, בדחן וגראמער מהמובילים במגזר החסידי בארה"ב, שוחח במשך שעות עם אימאם טאהווידי, מנהיגו של מסגד גדול באוסטרליה (אנשים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הגראמער והאימאם (צילום: מתוך טוויטר Yoeli Lebovitz)

רגע מעניין התרחש אתמול (שני), כאשר אירע מפגש חריג בין 'גראמער' חסידי מוביל לבין אימאם מפורסם מאוסטרליה.

יואלי ליבוביץ, בדחן ו'גראמער' (חרזן) בחתונות חסידיות המתגורר בניו יורק, ישב לשיחה בת שעתיים עם האימאם מוחמד טאהווידי, איש דת מוסלמי מוכר המוביל מסגד בעיר אדלייד, בירת מדינת אוסטרליה הדרומית.

האימאם, הפועל נגד איסלאם קיצוני מסביב לעולם, מתחזק חשבונות פעילים ברשתות חברתיות, בהן הוא מוקיע נסיונות להקצין בשם הדת או להשליטה על בני דתות אחרות. כינויו ברשת החברתית הוא Imam of Peace - 'אימאם השלום'.

אימאם טאהווידי (צילום: מתוך טוויטר)

הוא נולד באיראן לאביו, אימאם גם הוא, ולמשפחת אנשי דת. על פי אנשיו, הוא נחשב לעילוי שידע חצי מהקוראן בעל פה בגיל 9. הוא מרצה מקובל בשורה הראשונה וחיבר ספר בשם 'טרגדיית האיסלאם'', בו הוא מטיף לסובלנות ושובר מוסכמות איסלאמיות רחבות בעזרת הוכחות למדניות. לדבריו, "אם יהרגו אותי, זה בגלל הספר הזה".

במסגרת פעילותו לשלום בין אנשי כל הדתות, הוא נתקל איכשהו בקליפ לשירו של בני פרידמן, 'עברי אנוכי'. האימאם כה התלהב ממנו, שהוא שיתף אותו בחשבון הטוויטר שלו, תחת הכותרת 'פגשו את בני פרידמן', כשהוא מוסיף: 'זו לא פרסומת. אני רק מפיץ את השלום'.

לאחר השיחה ביניהם, שלפי ליבוביץ ארכה כמעט שעתיים, הגיב האימאם בטוויטר: "הכבוד היה שלי. תודה על הביקור, למדתי ממך הרבה היום. שתבורך בברכות למכביר, ושמפגש זה יהווה דוגמה מעולה של דיאלוג יהודי-מוסלמי לקראת השגת שלום". את הציוץ חתם האימאם במילה 'שלום' בעברית.

בשיחה עם 'כיכר השבת', מספר ליבוביץ: אני עוקב אחרי האימאם בטוויטר זמן רב, ומדי פעם שולח לו פניני חכמה של היהדות. לאחרונה הוא פרסם שהוא מגיע לביקור בניו יורק, ושאל עם מי כדאי להיפגש. מיד הצעתי את עצמי, ואכן נפגשנו במסעדת 'סטארבאקס' בעיר".

ליבוביץ בגראמען (צילום: באדיבות המצלם)

הוא מוסיף כי "האימאם גדל באיראן כשונא ישראל. הוא לא רצה שום קשר עם יהודים, אך המהפך בחייו חל באוסטרליה, כשהוא נתקע פעם עם רכבו בכביש מסוכן במדינה.

"הוא המתין על רכבו בצד הכביש, חשוף לחיות מקומיות, ולפתע עצרה לידו מכונית שממנה יצא יהודי חרדי עם זקן, פאות וציצית והציע טרמפ. בתחילה האימאם סירב לשמוע; הוא לא רצה אפילו טובות מיהודים. אך החרדי התעקש: 'אעמוד איתך בשולי הכביש עד שתמצא טרמפ אחר'.

"האימאם סיפר לי: 'בסופו של דבר נכנעתי, ונכנסתי לרכבו של החסיד - תוך כדי שאני מפנה את פניי הצידה כדי לא להביט בו. מאוחר יותר כבר התחלתי לברר יותר על יהדות'.

"כשנכנסנו למסעדה", משחזר ליבוביץ, "האימאם סיפר בהתלהבות לקופאית: 'אני מוסלמי, ובן שיחי הוא יהודי'. הקופאית אמרה: 'ואני קתולית'. האימאם אמר: 'וואו, אנחנו חיים בעולם מלא שלום'.

"ספרו של האימאם עוסק בסוגיות איסלאמיות נפיצות כגון טרור, היחס לישראל ועוד, והוא מפריך אמונות עתיקות בעזרת הוכחות כשהוא מציג את ידיעותיו הרבות בתורת האיסלאם. הוא סיפר לי, 'כבר קיבלתי איומים, עצרו אותי, עינו אותי, אני חושש לחיי, אבל עושה את הדבר הנכון'", מסכם ליבוביץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר