בין שמים וארץ

קידוש השם: מתנדב חרדי טיפל בנוסע נכרי שהתמוטט

מול ההסתה ב'טיסת השבת', הנה מקרה מחמם לב: במהלך טיסה מניו יורק לקייב, חש אחד הנוסעים הנוכרים ברע. בעל ההכשרה היחיד - היה מתנדב חסידי מוויליאמסבורג (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
המתנדב מגיש עזרה ראשונה בטיסה (צילום: באדיבות המצלם)

'טיסת השבת', בה צויירו חרדים רבים בצורה שלילית, זכתה להדים תקשורתיים רחבים; הנה סיפור נגדי, של קידוש השם באוויר.

עסקנים חרדים מארה"ב, שבאו להשתתף בחתונתו של יתום בנו של גר צדק בקייב בירת אוקראינה, נתקלו בנוסע שהתמוטט במהלך טיסת 'אייר אוקראינה' בקו ניו יורק - קייב.

במטוס לא היו כל בעלי הכשרה רפואית להגשת העזרה הראשונה הנדרשת - מלבד ר' משה אברהם רוזנברג, המתנדב כפרמדיק בארגון 'הצלה וויליאמסבורג'. רוזנברג הגיש עזרה ראשונה, ולפי עדי ראייה - יצר קידוש השם גדול.

כאמור, בקייב התקיימה חתונתו של צעיר תושב העיר, שאביו התגייר לפני שנים רבות ולימים הפך למגיד שיעור בישיבה של הקהילה היהודית בקייב. האב נפטר לפני כשנה וחצי לאחר שהתמודד במחלת השחפת. הכלה אף היא ממשפחה חסרת כל, מעיירה אוקראינית ליד ז'יטומיר.

החתונה בקייב (צילום: באדיבות המצלם)

החתונה העליזה התקיימה בבית הכנסת הגדול והמרכזי של קייב שבשכונת פודול.

הרב הלל כהן, מנהל 'איחוד הצלה - מרחב אוקראינה' ועסקן מרכזי במדינה אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "דאגנו ב"ה להוצאות החתונה, כאשר ר' משה אברהם והעסקן ר' חיים נאה, שסייעו בקמפיין גיוס הכסף לחתונה, קידשו שם שמים בדרכם לחתונה - כאמור 'מצוה גוררת מצוה'".

כהן רואה את המקרה כשבירת מיתוס: לדבריו, "בימים אלו של הסתה נגד ציבור שומרי השבת, ניכר שוב כי חרדים מסייעים בכל מקום ובכל זמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר