ועדת גולדברג

אושר מינויו של אביב כוכבי לרמטכ"ל הבא של צה"ל

"לא נמצא פגם כלשהו בטוהר מידותיו של אלוף אביב כוכבי, כשם שלא נמצא פגם בטוהר המידות שבשיקולים להמליץ עליו", כך אישרה ועדת את גולדברג את הרמטכ"ל הבא (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

מינויו של אלוף אביב כוכבי לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל אושר היום (שלישי) בוועדת גולדברג. בהודעה שמסרה הוועדה נכתב כי "לא נמצא פגם כלשהו בטוהר מידותיו של אלוף אביב כוכבי, כשם שלא נמצא פגם בטוהר המידות שבשיקולים להמליץ עליו לתפקיד ראש המטה הכללי של צה"ל".

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג אישרה היום את מועמדותו של האלוף אביב כוכבי לתפקיד הרמטכ"ל ה22 של צה"ל. קורות חייו של המועמד אלוף אביב כוכבי התקבלו בוועדה, כמו גם את תשובותיו לשאלון שהכינה הוועדה ולאחר מכן גם הופיע בפניה.

כמו כן קיבלה הוועדה את נימוקיו של שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן, בכתב הבחירה, וכן את המלצתו של ראש הממשלה המכהן גם כשר הביטחון למנות את כוכבי לתפקיד.

הוועדה קיבלה גם את התייחסותו של הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, אשר את המלצתו למינוי חתם במילים אלה: "אני בטוח כי אלוף אביב כוכבי יוביל את צה"ל להישגים חדשים ולעמידה באתגרי השעה והעתיד, וממליץ עליו לתפקיד הרמטכ"ל בחום ובלב מלא".

עוד נאמר בהודעת הוועדה כי "לצורך בדיקת הנושאים שבתחום סמכותה, גם פרסמה הוועדה הודעה לציבור לפיה בידי כל אדם לפנות לוועדה בכתב, לכתובת שנמסרה בהודעה, ולהביא בפניה עובדות שיש בהן, לדעתו, לסייע לוועדה במתן חוות דעתה על המועמד. הודעה זו לא הביאה להשגה כלשהי מקרב הציבור נגד המינוי".

על פי ההודעה שמסר שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן בעת הודעתו על בחירתו של כוכבי לתפקיד נאמר כי: "אלוף כוכבי הינו המתאים, המובהק והמנוסה ביותר לכהן כרמטכ"ל. אלוף כוכבי ניחן במנהיגות, תעוזה, יצירתיות ויכולות פיקוד מרשימות. השילוב הייחודי של התפקידים הרבים שמילא בצה"ל, יכולותיו הפיקודיות המוכחות בעיתות חירום ושיגרה, ההערכה הרבה לה הוא זוכה בצה"ל ומחוצה לו כאוטוריטה מקצועית וההצלחה הרבה שבה ביצע את משימותיו לאורך השנים, כל אלה הופכים אותו למתאים ביותר להובלת צה"ל בשנים הקרובות".

כעת, לאחר שאושר מינויו, שמו של אלוף אביב כוכבי יובא בקרוב לאישורה הסופי של הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר