המלצות המשטרה

נשיא המועצת חיזק את דרעי: "אל תירא ואל תחת"

נשיא המועצת חכם שלום כהן שוחח עם דרעי בעקבות המלצות המשטרה, ואמר לו: "ככל שההצלחה של תנועת ש"ס גדולה יותר - כך רודפי התורה מנסים לפגוע יותר" (אקטואליה)

נשיא המועצת ודרעי (צילום: יעקב כהן)

נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן שוחח הערב (שלישי) עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, בעקבות המלצת המשטרה בתיק החקירה נגדו, חיזקו ועודדו.

נשיא המועצת שוחח עם דרעי בטלפון ואמר לו: "שרים רדפוני חינם. ככל שההצלחה של תנועת ש"ס גדולה יותר - כך רודפי התורה מנסים לפגוע יותר".

"אל תירא ואל תחת כי עמך ה' אלוקיך", אמר נשיא המועצת ליו"ר ש"ס.

הבוקר, הודיעה המשטרה כי סיימה את חקירתה עם רשות המסים, בעניינו של השר אריה דרעי. כאשר לפי המשטרה, ממצאי החקירה ביססו תשתית ראייתית נגד השר דרעי לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים באשר להתנהלותו בעניינו של איש עסקים בעת שכיהן כשר, וכן לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני ש"ח, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ומסירת תצהיר כוזב (שבועת שקר) למבקר המדינה וליו"ר הכנסת בנוגע לנכסיו והכנסותיו.

"תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות", הודיעו במשטרה.

המשטרה פירטה בהודעתה כי "ראשיתו של התיק בחקירה סמויה, שהחלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון במהלך שנת 2015, שהעלתה חשד לכאורה להתנהלות חריגה בחשבונות בנק הקשורים באריה דרעי ובני משפחתו, והצביעה על העברות סכומי כסף משמעותיים מאנשי עסקים למשפחת דרעי, חלקם קודם לחזרתו לפעילות פוליטית וחלקם לאחר שובו לכנסת.

"באפריל 2016 החלה חקירה גלויה בפרשה במהלכה בוצעו פעולות חקירה מגוונות, ונחקרו עשרות מעורבים, ובמאי 2017 החל שלב נוסף בחקירה במסגרתו נחקר באזהרה השר אריה דרעי.

"החקירה עסקה בהעברות כספיות בסכומים של מאות אלפי שקלים, שהועברו לשר דרעי מאנשי עסקים שונים, במהות התשלומים, טיבם ואופן הדיווח עליהם; בעסקאות למכירת מגרשים בבעלות דרעי בהר שמואל ובגבעת שאול; ברכישת מגרש בספסופה; בהצהרות של השר ליו"ר הכנסת ולמבקר המדינה; בדיווחים חסרים בהצהרות הון לרשויות המס ועוד.

"חרף העובדה שהשר דרעי נדרש מפורשות שלא לשוחח עם אחד המעורבים על הסוגיות שנחקרו והוזהר מפני שיבוש ראיות, הוא פנה אליו מיד בסמוך לסיום חקירתו ושוחח עמו על תוכן הדברים, ועל עדותו הצפויה במשטרה ורענן את זכרונו".

גורם בש"ס אמר ל"כיכר השבת" כי "תיק דרעי נפתח בקול רעש גדול, הכותרות זעקו על חשד לשוחד חמור וגניבה, עמותות של יפה דרעי ומה לא. לבסוף, התיק הסתיים עם עבירות מס, אנחנו מעריכים שבפרקליטות יבינו שהתיק הזה לא צריך להסתיים בכתב אישום".

בלשכת דרעי הופתעו מהעבירה החדשה, שיחה בין אריה דרעי לראש המטה עו"ד משה ארבל שהפכה להמלצה, אך מעריכים שבפרקליטות לא יגישו כתב אישום: "זה שטויות, מי שמכיר את הסיפור לא מבין איך הגענו להמלצה כזו, זה לא יחזיק מים".

מלשכת השר דרעי נמסר: "אנו מברכים על סיום חקירת המשטרה שנמשכה כמעט 3 שנים. קיבלנו בסיפוק את גניזת החשדות החמורים של קבלת שוחד, גניבה מעמותות ועוד, שהביאו בזמנו לפתיחת החקירה. אנו מאמינים כי כאשר הפרקליטות תדרש לעניין, יוסרו גם שאר החשדות ויתברר כי השר אריה דרעי לא עבר על החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר