"שחררו את היד"

התפתחות: שוחררו תמלילים מרגעי הרצח של העיתונאי

"שחררו את היד שלי, מה אתם חושבים שאתם עושים?", נשמע העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י מתחנן בפני רוצחיו לכאורה, במבנה הקונסוליה הסעודית באיסטנבול (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ג'מאל חשוקג'י (צילום מסך: ערוץ היוטיוב koerberstiftung)

התפתחות בחקירת רצח העיתונאי: היום (שלישי) פורסמו בטורקיה תמלילי הקלטות מתוך השגרירות באיסטנבול בה נרצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י.

לפי התמלילים שפורסמו ynet, כשנכנס העיתונאי חשוקג'י לקונסוליה, הוא ככל הנראה הותקף. בהקלטה נשמעים רוצחיו של חשוקג'י קוראים לו 'בוגד', ומזהירים אותו ש'יישא בתוצאות'. לאחר מכן נשמע העיתונאי מתחנן: "שחררו את היד שלי, מה אתם חושבים שאתם עושים?".

בשלב זה נשמעים בהקלטות, שפורסמו כאמור בכלי התקשורת הטורקיים, חילופי דברים וקולות קטטה - ולאחר מכן הכאתו ועינויו של חשוקג'י.

לפי גורמים במדינה, מהחומרים עולה כי העיתונאי נחנק למוות, וגופתו בותרה זמן קצר לאחר שנכנס לבניין הקונסוליה. בנוסף, קלטת השמע כוללת שיחות בין אנשי צוות סעודי, שנשלח לכאורה בכדי לחסל את חשוקג'י.

על פי הדיווח, כשעה לאחר שחשוקג'י נכנס למבנה, נשמע קול גברי אומר כי "זה מרגיש מוזר ללבוש את בגדיו של גבר שנרצח לפני 20 דקות". האדם נשמע גם מתלונן כי נעליו של חשוקג'י קטנות למידותיו - ובתגובה משיבים לו כי הוא יכול להישאר עם נעלי הספורט שלרגליו.

מסתבר כי הרוצחים יצאו מהמבנה כשאחד מהם לבוש בבגדיו - כדי לטשטש את הרצח. הדבר נצפה בתיעודי וידאו - אך כצפוי, הנעליים לרגליו של הכפיל אינן נעליו של חשוקג'י.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר