סוף השקר

מנכ"ל 'אל על' על 'טיסת השבת': לא אמרתי שחרדים תקפו

לאחר הפצת השקרים וההסתה נגד החרדים, מבהיר מנכ"ל 'אל על' בשיחה עם אישיות רבנית שהיה על הטיסה, כי "לא אמרתי שחרדים תקפו או השתוללו על הטיסה. לא הייתה כל אלימות פיזית" (ארץ)

(צילום: משה שי, פלאש 90)

סוף השקר: מנכ"ל חברת 'אל על', גונן אוסישקין, שוחח אמש (שלישי) עם אישיות רבנית בכירה שהייתה ב"טיסת השבת", והבהיר בפניה כי לא אמר שחרדים תקפו או השתוללו על הטיסה, כך חושף העיתונאי יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

לפי הדיווח של שלזינגר, שהיה בעצמו על הטיסה וסייע בהפצת האמת אל מול שקרי החברה, אוסישקין אמר לרב כי "מעולם לא אמרתי שחרדים תקפו או השתוללו על הטיסה. לא הייתה כל אלימות פיזית. מבחינתי, אם היו קורים מקרי אלימות זה חמור יותר מחילול שבת".

שלזינגר מציין כי אוסישקין נשאל אם אפשר לפרסם את הדברים, והשיב: "עשה מה שנראה לך נכון".

הרב ששוחח עמו אמר למנכ"ל החברה כי מהמכתב שהפיץ, הדברים לא השתמעו באופן ברור. "צריך לומר את הדברים באופן שלא משתמע לשתי פנים", הוסיף הרב.

מנכ"ל החברה גונן אוסישקין (צילום: פלאש 90)

במהלך השיחה הסכימו השניים כי אם היה אירוע חריג של אלימות במהלך הטיסה, לפחות כמו זה שתואר בעיתונות, הרי שהנוהל המיידי היה להוריד את הנוסעים האלימים מהטיסה או לפחות לאזוק אותו, אך הדבר לא קרה בשום שלב, לא בניו יורק, לא באתונה ולא בישראל.

שלזינגר מציין עוד כי מהשיחות עם מנכ"ל 'אל על' עלה כי לא התרחש אירוע חריג באזור תא הטייס, וכי הטייס היה מודע לכך שאם הטיסה תנחת עד השקיעה ביום שישי, הדבר לא ייחשב חילול שבת - והדבר היה אפשרי, כאשר הנוסעים החרדים יכלו להעביר את השבת באזור הלאונג' בנתב"ג, כך שהחלטת הנהלת החברה לעצור באתונה התבררה כשגויה.

בתחילת השבוע הפיץ מנכ"ל 'אל על' מכתב, בו כתב כי "מאז ששבו נוסעי וצוות הטיסה לישראל נערמו על שולחני עשרות טענות ועדויות על שהתרחש בטיסה. חלק מהעדויות הדגישו את המהומה בטיסה, חלק אחר טען כי המידע שמסרו אנשי אל על לנוסעים היה שגוי".

אוסישקין אף הבהיר כי "מעולם לא האשמנו מגזר זה או אחר באירועים שהתרחשו בטיסה", והודיע על הקמת ועדת בדיקה לאירועי הטיסה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר