טראמפ שקל לדרוש כתב אישום נגד קלינטון

על פי דיווחים בתקשורת האמריקנית הנשיא בחן יחד עם היועץ המשפטי של הבית הלבן הגשת כתב אישום נגד יריבתו לשעבר הילרי קלינטון ונגד ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

התקשורת האמריקנית סוערת לאחר חשיפה של ה'ניו יורק טיימס' לפיה טראמפ שוב ניסה בשנה האחרונה לבחון את העמדתה לדין של יריבתו לשעבר הילרי קלינטון ואת ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי. על פי הדיווח פנה הנשיא ליועץ המשפטי של הבית הלבן שהתנגד לבקשה והסביר לטראמפ כי הדבר יסב לו נזק.

היועץ של הבית הלבן, דון מקגאן, הסביר לנשיא על פי הדיווח בעיתון, כי הדבר לא בסמכותו וכי בקשה כזו יכולה ליצור אפקט בומרנג נגדו ולעורר זעם ציבורי.

זו לא הפעם הראשונה שטראמפ מנסה להעמיד לדין את יריביו שלמעשה כבר מזמן נותרו חסרי כוח פוליטי ממשי. פרקליטיו של טראמפ ביקשו בעבר ממשרד המשפטים לחקור את קומי על כך שהוא טיפל לא כראוי במידע ממשלתי רגיש וכן על תפקודו בחקירת פרשת המיילים של קלינטון, אך גורמי אכיפת החוק סירבו.

גם פרקליטו לשעבר של טראמפ, ג'ון דאוד, קרא כבר בשנה שעברה לסגן התובע הכללי לחקור את ראש ה-FBI לשעבר ואת הטיפול שלו בחקירת פרשת המיילים של קלינטון.

בתוך כך, הבית הלבן דיווח, כי הנשיא דונלד טראמפ הגיש הלילה בכתב את תשובותיו לשאלות התובע המיוחד רוברט מולר, שחוקר את פרשיית המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016. פרשיה בה כרגע אין שום הוכחה למעורבותו הישירה של הנשיא או על ידיעתו על דבר כזה.

עורך דינו, רודי ג'וליאני, מסר בהצהרה, כי "הרבה ממה שהנשיא נשאל הוא מעבר לחקירה לגיטימית", אך למרות זאת ציין שטראמפ "שיתף פעולה באופן חסר תקדים" וכי "הגיע הזמן שהחקירה תוביל למסקנות ברורות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר