ירושלים - אחרי הבחירות

ש"ס ו'דגל' נאבקות על מנח"ח; 'אגודה' לא תקבל תיק בכיר

הקרב על התיקים בעיריית ירושלים מתמקד כרגע במאבק בין ש"ס ל'דגל' - כחלק מהקרבות בסיעה הליטאית - על מנח"ח. ליאון טרם נפגש עם דייטש אך הבהיר ל'אגודה' שלא יצפו לתיק בכיר (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה ליאון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שבוע ויום לאחר הבחירות לראשות העיר ירושלים והניצחון של משה ליאון - אחרי לילה דרמטי, המאבק על התיקים מגיע לשיאו. במרכז המאבק: תיק מנח"ח - מנהל החינול החרדי. בינתיים, ליאון העביר מסר ל'אגודת ישראל' שלא יצפו לקבל תיק בכיר.

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים אלו מנסים בסביבת ראש העיר ליאון, להביא להסכמות בין 'דגל התורה' וש"ס, סיעות שהביאו לניצחונו של ליאון ומנסות לנצל עד תום את כוחן בכיכר ספרא.

במרכז המאבק נמצא תיק החינוך החרדי. תיק שהוחזק בקדנציה החולפת בידי צביקה כהן, יו"ר סיעת ש"ס העירונית. ב'דגל התורה' נלחמים להחזיר את התיק החשוב לידיים ליטאיות - ככל הנראה לידי יו"ר הסיעה אליעזר ראוכברגר - אך בש"ס ממשיכים להתעקש על התיק.

גורמים ב'דגל' הבהירו למשה ליאון כי מי שמתעקש שהתיק יוחזר ל'דגל' אלו רבני המפלגה בירושלים, הגאון רבי דוד כהן והגאון רבי ברוך סולובייצ'יק.

עם זאת, ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי הקלעים ישנו מיני מאבק מתפתח בתוך הסיעה הליטאית, מה שמביא לדרישה לתיק מנח"ח. בכירים ב'דגל' הארצית מנסים להחזיר את היו"ר הגולה יצחק פינדרוס לתפקיד בכיר בכיכר ספרא וזאת באמצעות תיק תכנון ובניה, לאחר שהבינו שפינדרוס לא יחזור למנח"ח. מתנגדי המהלך בסיעה המקומית מתעקשים על תיק מנח"ח, מה שימנע את חזרתו של פינדרוס לעירייה.

כאמור, גם בש"ס מתעקשים על תיק החינוך. "אנחנו רוצים מה שטוב לציבור הספרדי שלנו, לא מה שבכיר בעירייה", מסביר גורם בש"ס, "אין ספק שתיק התכנון נחשב לבכיר יותר, אבל אסור לנו לוותר על מנח"ח, מה שיפגע קשות בציבור הספרדי - בטח לבנות הספרדיות. אנחנו לא נשלחנו לקבל תיקים אלא לדאוג לבנות הספרדיות".

"התקווה היא", אומר בכיר בסיעה המקומית, "שאריה דרעי יפעיל את הלחץ שלו, ויש לו השפעה גדולה במו"מ, ויטיל וטו על מנח"ח. הציבור לא יסלח לנו אם נחזיר את התיק ל'דגל' ולא יהיה לנו איך להסביר שהבנות הספרדיות יצטרכו שוב להמתין חודשים ארוכים בפתיחת שנת הלימודים עד שסמינר כזה או אחר יסכים לקבל אותן".

בינתיים, מי שצופה מהצד על הצרות של העשירים הוא יו"ר 'אגודת ישראל' המקומית יוסי דייטש. ל"כיכר השבת" נודע כי משה ליאון העביר לסיעה החסידית מסר ובמרכזו "אל תצפו לתיק בכיר". יצוין כי עד כה ליאון טרם קבע פגישה עם דייטש, בניגוד לפגישות שקיים עם יתר ראשי הסיעות.

בכיר בעירייה הסביר ל"כיכר השבת" כי "ליאון יכניס את 'אגודה' לקואליציה אבל הוא מתכוון להעניק להם תיק זוטר לעומת מעמדו של יוסי דייטש בעירייה".

"צריך לזכור", מסביר הגורם, "ליאון חייב את החסידים בקואליציה, אבל מי שלא פחות זקוקות לחסידים בקואליציה אלו ש"ס ו'דגל'. מבחינתן מדובר באסון אם 'אגודה' תישאר באופוזיציה. הם יעשו להם חיים קשים על כל מהלך של העירייה. בטח בנושאי שבת וכדומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר