לקראת הכרעה

האם 'אגודת ישראל' תאפשר להעביר את חוק הגיוס?

אחרי שסיכל את התפטרות שרי הבית היהודי, מתברר כי ראש הממשלה פועל בימים אלה כדי להביא לאישורו של חוק הגיוס ולשכנע את אגודת ישראל להעבירו בהסכמה שבשתיקה (ארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
סגן השר ליצמן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו עושה הכל כדי למנוע בחירות מוקדמות. אחרי שסיכל את התפטרות שרי הבית היהודי, מתברר כי ראש הממשלה, שמבין כי סופה של הממשלה קרב, פועל בימים אלה כדי להביא לאישורו של חוק הגיוס.

נתניהו לוחץ על חברי הכנסת של 'אגודת ישראל' שיאפשרו להעביר את חוק הגיוס שהוכן על ידי משרד הבטחון - בהתנגדות הח"כים החרדים אך בתמיכת סיעות יש עתיד וישראל ביתנו.

בדגל התורה ובש"ס כבר הביעו הסכמתם שלא לפרוש במקרה שהחוק יעבור וכעת ראש הממשלה מבקש מראשי אגודת ישראל, ליצמן ופרוש, להביא בפני האדמו"רים הצעה לפיה התיקונים הנדרשים בחוק יעשו לאחר הבחירות.

ל"כיכר השבת" נודע כי ההחלטה תתקבל במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, בסבב טלפוני שייערך ככל הנראה השבוע או בכינוס של המועצת - במידה ויוחלט על כך - בשבוע הבא.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי מי שפועל מול חברי המועצת האגודאית למנוע החלטה של הסכמה שבשתיקה, הוא האדמו"ר מסאסוב שמתנגד בחריפות לחוק וכבר כתב כמה מכתבים לאדמו"רים, ובנוסף הוא פועל לשגר משלחות של רבנים לאדמו"רים.

גם המאמר החריף שפורסם בהמודיע לאחרונה פורסם לבקשת האדמו"ר מסאסוב שאף כינס בעבר רשימה ארוכה של אדמו"רים נגד הסכמה לחוק.

הבוקר, נפגשו סגני השרים ליצמן ופרוש עם ראש הממשלה ודנו באפשרויות שעל הפרק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר