נפילתה של מזל

בעל העובדת בכה: "החוקרים התעללו בה"

הותר לחפרסום, כי העובדת בחברה של לב לבייב, שנפלה אל מותה מגובה רב, היא מזל הדדי. בהלוויתה היום, האשים האלמן הטרי את חוקרי 'להב 433' במותה האכזרי (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הלוויתה של מזל הדדי, הערב (צילום: עמית הובר, ynet)

הערב (רביעי) בעת הלוויתה של מזל הדדי, מנהלת החשבונות בחברת היהלומים LLD שבבעלותו של איש העסקים לב לבייב, שנפלה אל מותה ליד מתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן, האשים בעלה קובי: "יש עננה שחורה מעל 433; הם התעללו בה בחקירה, החוקר צרח עליה".

כזכור, במסגרת פרשת "יהלום שחור", במסגרתה בכירים בחברה של לב לבייב - כולל בנו ואחיו - נחקרו על פרשת הברחת יהלומים לישראל, זומנה גם מזל הדדי לחקירה, אף שלא ברור מה חלקה בפרשה.

בהספדו בבית העלמין בחולון, מול גופתה של רעייתו שמצאה את מותה באופן כה אכזרי, הוסיף הבעל קובי: "התחננתי למשטרה שיעזבו אותה. חיכיתי לה מחוץ לחקירה 3 שעות, והיא אמרה לי מה הם עשו לה...".

"הם לקחו לי את האישה. אל תקשיבו לכלום, האמת עוד תתברר, האמת רחוקה ממה שהם סיפרו", מירר קובי בבכי.

מזל הדדי, העובדת שנחקרה - ונהרגה (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

גם רבקה, חברתה של מזל, תיארה היום ל-ynet, שחשף את פרשת 'יהלום שחור': "אני בהלם מוחלט. היא היתה שכנה נעימת הליכות, תמיד אמרה 'שלום' ו'מה שלומכם'. לא ראו שום דבר על האישה הזו, שיש מצוקה או משהו. היתה אישה חזקה ונחושה, באמת מקסימה מאוד. אשת משפחה, אימא לשלושה בנים למופת".

כבר לאחר היוודע דבר נפילתה של העובדת אל מותה, הפנתה החברה של לבייב אצבע מאשימה אל המשטרה, ואף פנתה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה למנות ועדת בדיקה להתנהלות יחידת החקירות המשטרתית 'להב 433'.

"נסיבות מותה מעלות את החשש", נאמר בהודעת החברה, "כי העובדת הגיעה לכך מתוך מצוקה נפשית קשה, בשל חקירה אגרסיבית וחסרת מידה לה הייתה נתונה בימים האחרונים במשרדי יאחב"ל".

בפניית החברה ליועמ"ש נכתב עוד, באשר למותה של מזל הדדי: "אתמול בשעות אחר הצהריים המוקדמות עשתה העובדת את דרכה ממשרדי החברה לכיוון תחנת הרכבת. היא לוותה על ידי עובד החברה, שראה אותה יוצאת מהמעלית ומהבניין לכיוון ביתה. מהמידע שברשות החברה עולה, כי במהלך דקות אלה קיבלה טלפון מהיחידה החוקרת להגיע לחקירה נוספת. כחצי שעה לאחר מכן, נמצאה מוטלת על המדרכה מתחת לחלון משרדה, כשהיא ללא רוח חיים".

לב לבייב (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

במשטרת ישראל הגיבו להאשמות החמורות ואמרו: "אנו מצרים על תוצאותיו הטרגיות של האירוע שהתרחש בבורסה ברמת גן. מטעמי צנעת הפרט, ובשל העובדה שהחקירה לקביעת סיבת מותה של המנוחה נמצאת בעיצומה, כפי שמתבצע בכל מקרה מוות דומה, אין בכוונתנו להתייחס לאירוע".

"כל ניסיון מצד גורמים בעלי עניין לקשור בין המקרה הטרגי, לניהולה המקצועי של החקירה, מצביע על אי הכרת העובדות לאשורן, ויש בו כדי להטעות את הציבור. משטרת ישראל פועלת כל העת ברגישות הנדרשת, תוך הקפדה יתרה על שמירת כבודם וזכויותיהם של חשודים ונחקרים, ולצד זה פועלת באופן מקצועי כל העת בנקיטת פעולות חקירה מגוונות שתכליתן - הבאת מבצעי עבירה לדין וחקר האמת. משטרת ישראל מתייחסת לאירוע זה במלוא האחריות והרגישות הראויה ולומדת את נסיבותיו".

המשטרה שבה והזכיר, לגבי מהות חקירת הפרשה: "משטרת ישראל פתחה בחקירה בחשד לביצוע עבירות חמורות של הברחת יהלומים, הלבנת הון, עבירות לפי פקודת המכס, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן עבירות נוספות שבוצעו על פי החשד על ידי גורמים העובדים וקשורים לחברת LLD".

יצוין, כי לפי עדויות של קרובי המנוחה, זמן מה לפני מותה היא התקשרה לאמה כדי לוודא שתבוא אליה, כפי שקבעו מראש. כמו כן, מעדויות של עובדים בחברה עולה, כי היא יצאה מבניין המשרדים ושבה אליו בהמשך, אולי בעקבות שיחת טלפון, ולדבריהם היא אף קיבלה מסמך כלשהו לידיה זמן מה לפני הטרגדיה.

אף שבמשטרת מרחב דן מתייחסים למקרה קשה זה כאירוע אובדני, סימני השאלה באשר לדקות שלפני הנפילה הגיעו גם לידיה, וככל הנראה הם יבדקו בהמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר