" לתת למערכות לעבוד"

איציק כהן: אני מאמין שפרשת דרעי תהיה חלום רע שיעבור

מאמין שתיק דרעי יסתיים ללא אישום, מסביר מדוע הח"כים לא יוצאים בראיונות להגנת היו"ר, מתנגד להקדמת הבחירות, גאה שש"ס חרדית ובטוח שאין פילוג בציבור הספרדי • איציק כהן בראיון (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס) מאמין שפרשת היו"ר אריה דרעי תסתיים ללא כתב אישום, לפחות כך הוא מקווה. חושב שהממשלה יכולה להחזיק מעמד עם קואליציית 61, לא מסכים לדבר על אלי ישי ומסרב לקבל את הטענות שיש מחלוקת בין ש"ס לישיבת 'כסא רחמים'.

כותרות הראיון של איציק כהן ל"כיכר בכנסת"

המלצות המשטרה נגד דרעי: "אני מאמין לאריה דרעי. אני סומך בעז"ה שיצא מזה, אני מאמין באמונה שלמה שיהיו ימים טובים וכל הסיפור הזה יהיה חלום רע שיעבור מן העולם".

סגן השר איציק כהן בראיון לישי כהן

שקט בסיעה לעומת פעם קודמת. "כן, זו הנחייה של אריה דרעי, פשוט לתת למערכות לעבוד ולא להפריע להם. מקווה שהוא בטוח בצדקתו".

הבחירות לרשויות המקומיות: "ש"ס ניצחה מדן ועד אילת, בפעם המי יודע כמה שהסוקרים לא מתקרבים לכמות המנדטים האמיתיים שלה. זה הרבה מעבר למה שהיה פעם קודמת. מקווים בעז"ה שזה יבוא לידי ביטוי בבחירות לכנסת".

אתה בעד הקדמת הבחירות? "דבר בעיתו מה טוב. להקדים בחירות זה לא טוב. נכון שלש"ס זה מצויין והשטח עדיין בוער מהבחירות לרשויות, ויש פוטנציאל אדיר להגדיל את הכוח, אבל צריך לחשוב גם על עם ישראל.

"בחירות מוקדמות זה לא טוב לכלכלה ולכל המערכות שפועלות. 'דבר בעיתו מה טוב', בספרים הקדושים כתוב, שלא בעיתו זה לא טוב".

משרד האוצר: "אני עובד במשרד יחד עם השר כחלון, עושים עבודה יוצאת מהכלל ב"ה. לכלל הציבור בישראל, לעולם החרדי, לעולם התורה. כולם מרגישים את זה, זו היתה קדנציה מאד מרשימה, במיוחד בפרוייקטים החברתיים הגדולים שהם בלתי הפיכים.

"הציבור עבר ממצב של חוסר ומצוקה למצב של רווחה, עדיין יש הרבה מה לעשות, אבל ב"ה גם עולם התורה נמצא במסלול טוב. לשנות את זה באמצע עבודה זה לא כדאי ולא טוב, אבל נראה מה יקרה".

האם ש"ס צריכה לעבור לדבר לפריפריה? "זה לא נכון, אנחנו מדברים על נושאים חברתיים, ועולם התורה, נושאים שמעניינים את כל עם ישראל.

"אני מאד גאה בזה שלש"ס יש 7 מנדטים מחרדים ספרדים, דבר זה לא היה, וקשה לנתח מנדטים לפי חלוקה מגזרית. ש"ס כש"ס נותן תשובה לחרדים וגם לציבור הכללי ויש לה הרבה מעריצים גם בקרב הציבור הכללי, ואנחנו נראה את זה בעז"ה בבחירות לכנסת".

שלום עם אלי ישי: "אני לא רוצה להתייחס לעניין הזה, הוא עשה טעות שהוא פרש והקים מפלגה נגד ש"ס. אני מאד מקווה שהוא לא יעשה את הטעות הזאת עוד פעם, אבל זה שיקולים שלו.

"לא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה אלא השלום, ושלום הוא טוב, ויש אחדות בציבור החרדי הספרדי. מי שמדבר על אחדות כנראה חושב שיש פילוג. אין פילוג, יש אחדות".

מצב הקואליציה: "החוק שנפל השבוע נפל בגלל הטעייה. פשוט הטעו את הקואליציה. זה דווקא היה חוק מאד טוב לאזרחים. הסכנת התחילה עם 61 מנדטים, והתנהלה יפה מאד. קשה, אבל יפה. אז יהיו פחות משלחות לחו"ל, פחות חופשות, פחות היעדרויות, אבל אפשר לתפקד גם ב-61".

חוק הגיוס: "חוק הגיוס יעבור בעז"ה. מאד מקווה שיעבור. קודם כל צריכים לגמור את המחלוקת בינינו, ולהוציא את זה לפועל - מכיון שאסור לעבור לקדנציה הבאה בלי שחוק הגיוס הזה חוקק".

שלום עם אגו"י: "אני מבקש לחלק את זה לשניים, בציבור הספרדי של ש"ס אין מחלוקת, המחלוקת היא במחנה החרדי-אשכנזי, אני מאד מקווה שיגיעו להבנה ואיחוד כי מחלוקת גורמת לפילוג שגורם להקטנה".

מדי המים: "עד היום היה מכני ולא היתה בעיה, ברגע שהמדינה עוברת לדיגיטליים יש בעיה של חילול שבת. התכנסנו בהוראת הרבנים, הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי, הגאון חכם שלום כהן, וצוות הרבנים, למצוא פתרונות הלכתיים.

"לאחר המון דיונים שנמשכו המון זמן, יותקנו לשומרי תורה ומצוות וגם למשפחות מסורתיות ובעלי תשובה מדי מים דיגיטליים מהדרין ללא תוספת עלות. הצלחה גדולה בעז"ה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר