מפיץ תיעוד חסוי

הצנזורה מבקשת: "אל תעזרו לארגון חמאס"

ארגון החמאס פרסם תמונות ומידע שעל פי טענתם שייכים לאנשי כוחות המיוחדים של צה"ל שפעלו בעזה. הצנזורה הצבאית יצאה בהודעה חריגה להימנע מפרסום התיעוד (צבא)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
הרכב ששימש את הכוח והושמד (צילום: טוויטר, منيب سمير - وكالة شهاب , شبكة قدس الإخبارية)

ארגון החמאס פרסם בצהריים (חמישי) תמונות ומידע שעל פי טענתם שייכים לאנשי כוחות המיוחדים של צה"ל שנטלו חלק בפעולה בעזה לפני כשבועיים. הצנזורה הצבאית יצאה בהודעה חריגה בה היא מבקשת מהציבור לקחת אחריות ולהימנע מפרסום התמונות ברשתות חברתיות ובכלי התקשורת.

בהודעה ראוותנית טרם פרסום התמונות, הצהיר הזרוע הצבאי של חמאס, עז אדין אלקסאם, כי "אנו מתכוונים לחשוף תמונות של אנשי הכוחות המיוחדים של צה"ל שנטלו חלק בפעולה וכמו כן של הרכבים בהם השתמשו".

"אנו קוראים לכל בני העם הפלסטיני", נאמר בהודעת חמאס, "לספק לנו מידע בעקבות התמונות שייחשפו". כשמצורפים להודעה פרטי התקשרות לארגון הטרור.

החמאס, בפרסום תמונות אלו, פועל למעשה לחשיפת פרטים על הלוחמים ובכך להביא להתגלותם בציבור.

בהודעה חריגה של הצנזורה הצבאית הראשית נאמר: "חמאס עוסק בימים אלה בניסיון לפענח ולהבין את האירוע שהתרחש בעומק עזה (11/11) וכל פריט מידע, גם אם ייחשב בעיני מפרסמיו כבלתי מזיק עלול לסכן חיי אדם ולהביא לפגיעה בביטחון המדינה".

"מבלי להתייחס לאמינות הפרטים שמפרסם חמאס, נבקשכם להימנע ככל שניתן מלהרחיב פרסום של תמונות, פרטים אישיים מזהים או פרטים אישיים נוספים שהגיעו לידיעתכם באמצעי התקשורת, ברשתות החברתיות, בקבוצות וואטסאפ וכל פלטפורמה תקשורתית אחרת".

את ההודעה מסכמים בצה"ל במילים: "יש לנהוג באחריות", וזאת כקריאה לציבור לקחת אחריות ולא להפיץ מידע רגיש כפי שנעשה רק לפני שבועיים בסבב הלחימה בעזה כשפורסמה ברשתות החברתיות תמונותו של הלוחם שנהרג.

במענה לפניית "כיכר השבת" לצנזורה הצבאית אושרו הדברים ונאמר כי "כל התמונות והמידע שמתפרסמים ברשת, פסולים ואינם ניתנים לפרסום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר