חברת הקבינט נחשפה

איילת שקד והימ"מ: "בתחבולות תעשה לך"

שרת המשפטים איילת שקד, הגיעה לסיור מיוחד במתקני היחידה המיוחדת למלחמה בטרור, בתוקף מעמדה כחברת הקבינט הביטחוני, ונחשפה לשלל יכולותיה של היחידה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

שרת המשפטים איילת שקד נחשפה היום (חמישי) ליכולות הימ"מ (היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של משמר הגבול/משטרת ישראל), בליווי מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי.

בביקור המיוחד שקיימה ח"כ שקד, במשך מספר שעות, ביחידת הימ"מ, בתוקף תפקידה כחברת הקבינט הביטחוני, סקר בפניה מפקד היחידה, נצ"מ נ', את מבנה היחידה, ייעודה, מומחיותה בתחומים שונים והזכיר אירועים מבצעיים משמעותיים בהם לקחה הימ"מ חלק מרכזי.

לאחר הסקירה, נחשפה כאמור השרה לחלק מהאמצעים הקיימים ביחידה, לרבות כלי נשק שונים. בסיום ביקורה, צפתה שקד במספר תרגילים ותצוגות יכולות של לוחמי היחידה, שהדגימו השתלטות על מבנה תוך הגעה רכובה, שימוש בחומרי נפץ מיוחדים וגלישה מהגג.

בשלב מסוים שאלה איילת שקד את מפקד הימ"מ אודות החיפושים אחר המחבל שביצע את הפיגוע בברקן, שעדיין מסתתר, ונענתה: "כבר ניהלנו מרדפים שנמשכו שבועות וחודשים ארוכים אחרי מחבלים. דבר אחד בטוח: במוקדם או במאוחר אנחנו נשים עליו את היד ונבוא איתו חשבון".

שרת המשפטים סימה את הביקור הבלתי שגרתי במלים הבאות: "הימ"מ נותנת פרשנות משלה, מתוחכמת ונועזת במיוחד למשפט... 'בתחבולות תעשה לך מלחמה'. המלחמה היא גם נגד הטרור וגם נגד ארגוני פשע, מתוך מטרה לדאוג לביטחונם של אזרחי ישראל".

"אנחנו במשרד המשפטים ניתן את המענה המשלים שיסייע לכוחות הביטחון, לבצע את מלחמתם על הצד הטוב ביותר", הבטיחה השרה איילת שקד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר