אחרי פטירת הגאב"ד

הקהילה עדיין מחפשת: "צריכים רב שיפתור את הפילוגים"

בכינוס בו השתתפו בני קהילת 'עדת ישראל', הועלו הדרישות מכל מועמד לרבנות - ומאידך הצורך להתאחד תחת מועמד מוסכם • "אחרת, תהיה זו בכייה לדורות", נטען בכנס (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בני קהילת 'עדת ישראל' נפרדים מרבם בנסיעתו לישראל (צילום: שלמה קופל)

כמעט חצי שנה עברה מאז פטירתו של גאב"ד מלבורן שבאוסטרליה, הגאון רבי אברהם צבי בעק זצ"ל, ועדיין לא נמצא המועמד המתאים למלא את נעליו ולהנהיג את קהילת 'עדת ישראל'.

יוזכר כי הגאב"ד נפטר ימים ספורים לאחר שעלה לישראל עם משפחתו, כך שפרנסי הקהילה עסוקים מאז במציאת רב שימלא את מקומו. הצעות שונות עלו מאז וירדו מן הפרק מסיבות שונות - בין אותן הצעות גם הגרמ"מ וייס, מו"צ פאפא בבורו פארק שאף הוזמן לביקור בקהילה והיו ציפיות להכתרתו.

הסיבה המרכזית לקושי במציאת רב מתאים, היא הדינמיקה הייחודית של הקהילה: מחסידי סאטמר ועד הונגרים - שחיים באותה קהילה, אחת הקהילות היחידות בעולם שעדיין מתקיימת באופן עצמאי, בנתינת כשרות על שלל מוצרי צריכה מינימליים, בשחיטה מקומית מהודרת ובמוסדות חינוך הפועלים בדרך ישראל סבא.

בכדי להביא בפני חברי 'עדת ישראל' את מגוון הדעות, העמדות והצרכים הכרוכים בבחירת רב, התקיים אמש (רביעי) אירוע בהשתתפות פרנסים, אנשי ציבור ובני הקהילה.

הרב יחיאל קרויס, מנהל הת"ת החסידי 'דברי אמונה' וחבר הוועד המיוחד למינוי הרב, הרחיב בדבריו אודות הדחיפות בהעמדת רב שינהל את הקהילה על מי מנוחות.

הרב קרויס נואם בכינוס (צילום: באדיבות המצלם)

לפי הרב קרויס, "מניסיון העבר הוכח והוברר, שאם לא מתאספים יחד בדעה חזקה וברורה, שכולם יחד נכנעים תחת חסותו של הרב - לא יועיל כלל בואו של רב לעיר, שכן הוא יוטרד במלאכת העמדת הדת על תילה".

"יש לתת לרב שייבחר שליטה מלאה ובלעדית על כל ענייני הקהילה: מינויים בוועד השחיטה, בוועד המקוואות, בוועד הנהלת הקהילה, ובוועדות תלמודי התורה ועוד. אחרת, תהיה זו חס ושלום בכייה לדורות, על כך שלא נאגדנו יחדיו למען המשך קיום הדת בעיר".

בנאומו הזכיר את מנהלי הקהילה ורמז למהלכי פרנסים שאינם מתואמים עם בני הקהילה, ודרש שלא יעלה על הדעת למנות רב אב"ד, לפני הסכמה כללית וברורה של כל חברי הקהילה.

הרב קרויס הציע פתרון למשבר הרבנות: "יש להביא קודם איש חכם ונבון, שיוכל לתווך ולפשר ולאחד את כל סוגי האנשים ודעותיהם אל שולחן אחד, ולאחר מכן יוכלו לשבת יחד בהחלטה ברורה ומעשית על מינויו של רב שיעמוד על גביהם ויתווה להם את דרך ההמשך. אפילו אם יקח הדבר חודשים רבים, שווה לנו לחכות מעט בשביל שאח"כ תוכל הקהילה להמשיך ולפאר את כותל המזרח של הקהילות היהודיות בעולם".

החלטות הכינוס שחולקו לנוכחים (צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר