'יהלום שחור'

התנאים של לב לבייב לחוקרי המשטרה

איש העסקים החרדי לב לבייב, הדרוש לחקירה בפרשת 'יהלום שחור', העביר לחוקרי המשטרה מסמך תנאים בלפני הגעתו לארץ. בין היתר הוא דורש שיתאפשר לו לצאת לחו"ל (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
לב לבייב (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

איש העסקים החרדי לב לבייב, הדרוש לחקירה בפרשת 'יהלום שחור', העביר - באמצעות עורך דינו - מסמך לחוקרי המשטרה, ובו התנאים שהציב לשיתוף פעולה עם המשטרה.

על פי הדיווח ב'החדשות', בפגישה שנערכה ביום שישי עם ראש היחב"ל תנ"צ חיים ניסים התנו פרקליטיו את שיתוף הפעולה של לבייב בכך שיוכל לשוב לרוסיה בתום החקירה ולשוב בהתאם לצורך.

ב'החדשות' נחשף מסמך הדרישות בו נכתב: "לבייב נכון להתייצב בפניכם ולמסור גרסה מלאה ומפורטת לשאלות", נכתב במסמך. "בהתחשב בכך שהוא אינו תושב ישראל, הבאנו בפניכם את ההצעה הבאה: א. מר לבייב יעמיד את עצמו לרשות היחידה החוקרת במקום מושבו בחו"ל, ב. לחלופין, מר לבייב יגיע לישראל. במהלך חקירתו ישהה בתנאי מעצר בית מלא, ויפקיד ערבויות להבטחת התייצבותו העתידית. ג. בתום התקופה, יוכל לבייב לשוב לעבודתו בחו"ל ויחזור לישראל לחקירות נוספות לפי דרישתכם בהתראה סבירה".

כזכור, במשטרה חושדים, כי מפעל היהלומים שבבעלותו של איש העסקים החרדי, לב לבייב ברוסיה, פעל באופן שיטתי לצד קו ייצור של יהלומים לגיטימיים ומדווחים, גם להפעיל קו ייצור של יהלומים שנועדו להיות מוברחים לישראל בצורה חשאית.

עד המדינה בפרשה ששמו עדיין חסוי חשף בפני החוקרים את שיטת הפעולה והעברת היהלומים לישראל על ידי בלדרים. במקביל, אתמול (שלישי) הותר לפרסום, כי אחד מששת העצורים החשודים במעורבות בפרשת ההברחה הוא זבולון לבייב, בנו של לב לבייב וזה שמנהל את המפעל שלו בישראל.

על פי העדויות שבידי חוקרי המשטרה, המפעל היה מקבל לעיבוד יהלומים שהיו רשומים כחוק ויוצאו מרוסיה למדינות שונות, כולל ישראל, עם תעודות משלוח מסודרות ודווחו לכל הגורמים הרלוונטיים בארץ. אלא שתחת המעטה הזה פעל גם קו הפצה נוסף, נסתר. על פי החשד, היהלומים בקו זה הגיעו ללא רישום למפעל, עובדו בתוך המפעל ומאוחר יותר הוצאו ללא רישום לבלדרים שונים שהכניסו אותם לישראל מבלי לדווח לרשויות המס.

החשד הוא, כי מנהל המפעל, היה בין אלה שדאגו להוצאת היהלומים מהמפעל ברוסיה. הוא עצמו כ"תושב חוזר" הגיע שבמזוודתו יהלומים רבים בשווי של עשרות מיליוני שקלים, כך חושדים במשטרה. על פי ההערכות, מדובר בסכומים של מאות מליוני שקלים במהלך השנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר