פרשת 'יהלום שחור'

המשטרה מסרבת לדרישות של לב לבייב: הוא עשוי להיעצר

בלהב 433 מסרבים לקבל את דרישות איש העסקים החרדי לב לבייב ומבהירים כי אם יהיה צורך הוא ייעצר ולא יוכל לשוב למוסקבה: "חקר כמו כל חשוד, מועד החקירה לא יפגע בה ובתוצאותיה" ‎(בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
לב לבייב (צילום: יוסי זליגר / Flash90)

חוקרי להב 433 מסרבים לדרישות שהציב איש העסקים החרדי לב לבייב והודיעו לו כי במידה ויגיע לארץ הוא ייעצר - במידת הצורך.

על פי הדיווח ב'החדשות', גורם במשטרה התבטא כי: "לב לבייב ייחקר כמו כל חשוד אחר, ובהתאם לצורכי החקירה בלבד. הוא לא יקבל שום הסכמה מוקדמת, לא באשר לתנאי מעצרו במהלך החקירה ולבטח לא יובטח לו שהוא יוכל לצאת מישראל בסיומה".

הגורם המשטרתי הוסיף: "מועד החקירה של לב לבייב עצמו הוא לא פקטור שישפיע על תוצאות החקירה כולה". לדברי הגורם: "אם יתאפשר, לבייב יוחזק במעצר בית אך אם בתום החקירה יהיה צורך לעצור אותו הוא לא יוכל לשוב למוסקבה או ללונדון שם הוא שוהה".

כזכור, במסמך הדרישות שנחשף ב'אולפן שישי', בפגישה שנערכה ביום שישי עם ראש היחב"ל תנ"צ חיים ניסים התנו פרקליטיו את שיתוף הפעולה של לבייב בכך שיוכל לשוב לרוסיה בתום החקירה ולשוב בהתאם לצורך.

במסמך הדרישות נכתב: "לבייב נכון להתייצב בפניכם ולמסור גרסה מלאה ומפורטת לשאלות", נכתב במסמך. "בהתחשב בכך שהוא אינו תושב ישראל, הבאנו בפניכם את ההצעה הבאה: א. מר לבייב יעמיד את עצמו לרשות היחידה החוקרת במקום מושבו בחו"ל, ב. לחלופין, מר לבייב יגיע לישראל. במהלך חקירתו ישהה בתנאי מעצר בית מלא, ויפקיד ערבויות להבטחת התייצבותו העתידית. ג. בתום התקופה, יוכל לבייב לשוב לעבודתו בחו"ל ויחזור לישראל לחקירות נוספות לפי דרישתכם בהתראה סבירה".

במסגרת פרשת 'יהלום שחור', במשטרה חושדים, כי מפעל היהלומים שבבעלותו של איש העסקים החרדי, לב לבייב ברוסיה, פעל באופן שיטתי לצד קו ייצור של יהלומים לגיטימיים ומדווחים, גם להפעיל קו ייצור של יהלומים שנועדו להיות מוברחים לישראל בצורה חשאית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר