שבוע מכריע

'חוק הגיוס' בסכנה: לפיד ייאלץ את החרדים לתמוך בחוק?

המפלגות החרדיות נכנסו לתזזית בעקבות הודעתו של יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד שתקף את 'חוק הגיוס' בעקבות דבריו של ח"כ אמסלם בעניין הסנקציות והחשש כי יש עתיד לא יתמכו בחוק (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

ראשי המפלגות החרדיות האמינו שסיעת 'יש עתיד' בראשות ח"כ יאיר לפיד תצביע בעד חוק הגיוס החדש, חוק שהוכן על ידי המערכת הצבאית, בטח כשהבינו שלא יבוצעו בו שינויים. אך אמש (מוצאי שבת קודש) בהודעה אחת נגד החוק, הצליח לפיד להכניס את המערכת הפוליטית לסחרחורת.

לפיד תקף אמש את ראש הממשלה, שלדבריו הפך את חוק הגיוס לקומבינה בכסף, זאת בשל דברים שאמר יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם, שלפיו למרות הסנקציות הכלכליות המדינה תעביר תקציבים לישיבות, גם כאלו עם סנקציות: "איך בזמנו אמר רבין? נלחמים בטרור כאילו אין שלום והולכים לשלום כאילו אין טרור. מה שנקרא סנקציה, כבודה במקומה מונח. אבל אנחנו מתייחסים לסעיף כאילו אין סנקציה".

לפיד רמז כי אין בכוונתו להצביע בעד חוק הגיוס, למרות שאין בו שינויים: "אמסלם אומר כאן בעצם - בואו נעשה קומבינה על חשבון הציבור. גם לא יתגייסו חרדים וגם נשלם להם כסף. כי אם אנחנו פריירים לפחות עד הסוף. נוסיף תקציב לישיבות מעכשיו כדי שיופעלו הסנקציות זה יהיה למראית עין".

כעת, במפלגות החרדיות נמצאים לקראת השבוע המכריע, שכן בשבוע הבא יגיעו לקיצו הזמן שהותיר בג"ץ לממשלת ישראל לחוקק את חוק הגיוס המתוקן.

עד כה האמינו בש"ס ו'דגל התורה', שחברי הכנסת החרדים יצביעו נגד חוק הגיוס, כפי שהצביעו בקריאה ראשונה. התקווה הייתה שהחוק יעבור בקוות 'יש עתיד'. כעת, החרדים מנסים להבין את דעתו של לפיד והאם הוא יאלץ אותם להצביע בעד החוק.

באשר ל'אגודת ישראל', שם הודיעו כי יצביעו נגד החוק, השאלה שנותרה פתוחה היא האם 'אגודה' תפיל את הממשלה על רקע חוק הגיוס. ליצמן התבטא אמש כי המועצת הורתה לפרוש מהממשלה במידה וחוק הגיוס יעבור כפי שהוגש. לדבריו, בימים הקרובים 'המועצת' תתכנס להכריע בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר