עובדיה חממה ב'מדרשיר' וישב על ה'הדתה'

הזמר והיוצר עובדיה חממה בסינגל נוסף מתוך פרויקט המדרשיר - שירים שכתב הלחין ועיבד בהשראת רעיונות מתוך פרשת השבוע והפעם על אנשי החלומות וההדתה (סינגלים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: דוד מיכאל)

היוצר והזמר היהודי עובדיה חממה משחרר סינגל נוסף מפרויקט המדרשיר: "בעל החלומות", מתוך פרשת וישב. בהשראת פרשות השבוע כתב והלחין חממה רעיונות והגיגים אישיים, למעין שירי מדרש. מיזם רחב יריעה אותו הגה, יצר הקליט והפיק חממה בארבע השנים האחרונות.

"הכול החל בריטואל של קריאה ולימוד עצמי של פרשת השבוע ומדרשיה, במהלך השבת" מגלה חממה. "כבר במוצאי השבת הלחנתי את הרעיון שהתחדש בי, ובמשך השבוע הקלטתי את היצירה באולפן". וכך, מדי שבוע במשך תקופה זו, שקד על עיבוד הרעיונות וההגיגים מפרשת השבוע והפך אותם לשירת נשמה יהודית, רוחנית, מתחדשת פועמת וחיה, בסגנונו הייחודי.

לביצוע השירים, לצד חממה, מגישים את המדרשיר מיטב הזמרים מז'אנר המוסיקה היהודית המתחדשת. החל מבראשית, המדרשיר השבועי פורסם בעמוד היו-טיוב והפייסבוק של חממה וב'כיכר השבת', "כדי להפיץ חידודים והארות מהתורה במנות קטנות, מעין כמוסת אור שבועית המפיצה ניחוח יהדות נעים".

לאחר חשיפת כל השירים מדי שבוע, מתכוון חממה בע"ה, לאגד את כל התכנים לספר / אלבום שלם המלווה גם בציורים מקוריים של הציירת ליאורה רוזנמן לכל פרשה ופרשה.

עובדיה חממה:

להלן התובנה השבועית שלי מפרשת וישב (ערב חג האורים) באמצעות המדרשיר שמתפלפל סביב עניין השנאה "לבעלי החלומות"...

הם תמיד עלולים להתפרש כמרוחקים ומנותקים, גם אם כוונתם לחבר ולקרב. הם מעוררי קנאה ושנאה על נקלה, גם אם חזונם הוא אהבה וחסד עולמי.

אנו תמיד נתייחס לכתונת הפסים (או לציצית ולכיפה או הבגד החיצוני באשר הוא) כמשהו מבדיל ומאיים במקום להתייחס לעומק המסרים הנעלים והחזון לתיקון עולם המובלעים בם.

וכך שנאת וקנאת 11 השבטים הקדושים לאחיהם המוצלח, מסבירה קל וחומר את השנאה של העמים לעם ישראל לאורך ההיסטוריה... עם ישראל הוא בעל החלומות ... לתיקון עולם... שומו שמיים... ועל זה יאשימו אותנו ויזרקו אותנו לבורות... וימכרו אותנו ויקומו עלינו להורגינו. על החלומות... על האור.

בעל החלומות - מילים ולחן עובדיה חממה

הנה בעל החלומות הזה, ויראו אותו מרחוק

ובטרם יקרב אליהם, יתנכלו אותו להמיתו

מה החלום הזה אשר חלמת?!

האם משול למשול עלינו באת ?!

אנכי מבקש את אחי,

אבל תועה בשדה... אללי

וזו השנאה לבעל החלומות,

הקנאה לבעל החלומות

השנאה, הקנאה, הקינה על בעל החלומות...

וזו התפילה למען החלומות

התהילה למען החלומות

השירה השבירה הכבירה למען החלומות...

הנה בעל החלומות הזה ,ויראו אותו ממרחקים

ולא ראוהו מקרוב, ראו רק גאווה וכתונת פסים

מה החלום הזה אשר חלמת?!

ומה החזון הזה אליו נבחרת?!

אנכי שלום - עולם מבקש,

אבל מהלך בשדה של בורות ושל אש

וזו השנאה לבעל החלומות

הקנאה לבעל החלומות

השנאה, הקנאה, הטינה, לבעל החלומות...

וזו התפילה למען החלומות

התהילה למען החלומות

השירה השבירה האדירה למען החלומות...

ויש פתרונים לחלום... פול ניפול אל הבור

היכן שאין קרבה, אהבה, ענווה הקשבה ומזמור

וחושך לא מגרשים במקלות

ואת האור לא ניתן לכסות

לא בבור או מצור,

את האור הטהור לא ניתן לכבות.

וזו הקנאה לבעל החלומות

השנאה לבעל החלומות

אין נביא בעירו, בשירו...

על ניסים ועל נפלאות

וזו התפילה למען החלומות

התהילה למען החלומות

השירה השבירה האדירה למען החלומות.

להלן התובנה השבועית שלי מפרשת וישב (ערב חג האורים) באמצעות המדרשיר שמתפלפל סביב עניין השנאה "לבעלי החלומות"... הם תמיד עלולים להתפרש כמרוחקים ומנותקים, גם אם כוונתם לחבר ולקרב. הם מעוררי קנאה ושנאה על נקלה, גם אם חזונם הוא אהבה וחסד עולמי. אנו תמיד נתייחס לכתונת הפסים (או לציצית ולכיפה או הבגד החיצוני באשר הוא) כמשהו מבדיל ומאיים במקום להתייחס לעומק המסרים הנעלים והחזון לתיקון עולם המובלעים בם. וכך שנאת וקנאת 11 השבטים הקדושים לאחיהם המוצלח, מסבירה קל וחומר את השנאה של העמים לעם ישראל לאורך ההיסטוריה... עם ישראל הוא בעל החלומות ... לתיקון עולם... שומו שמיים... ועל זה יאשימו אותנו ויזרקו אותנו לבורות... וימכרו אותנו ויקומו עלינו להורגינו. על החלומות... על האור. בעל החלומות - מילים ולחן עובדיה חממה הנה בעל החלומות הזה, ויראו אותו מרחוק ובטרם יקרב אליהם, יתנכלו אותו להמיתו מה החלום הזה אשר חלמת?! האם משול למשול עלינו באת ?! אנכי מבקש את אחי, אבל תועה בשדה... אללי וזו השנאה לבעל החלומות, הקנאה לבעל החלומות השנאה, הקנאה, הקינה על בעל החלומות... וזו התפילה למען החלומות התהילה למען החלומות השירה השבירה הכבירה למען החלומות... הנה בעל החלומות הזה ,ויראו אותו ממרחקים ולא ראוהו מקרוב, ראו רק גאווה וכתונת פסים מה החלום הזה אשר חלמת?! ומה החזון הזה אליו נבחרת?! אנכי שלום - עולם מבקש, אבל מהלך בשדה של בורות ושל אש וזו השנאה לבעל החלומות הקנאה לבעל החלומות השנאה, הקנאה, הטינה, לבעל החלומות... וזו התפילה למען החלומות התהילה למען החלומות השירה השבירה האדירה למען החלומות... ויש פתרונים לחלום... פול ניפול אל הבור היכן שאין קרבה, אהבה, ענווה הקשבה ומזמור וחושך לא מגרשים במקלות ואת האור לא ניתן לכסות לא בבור או מצור, את האור הטהור לא ניתן לכבות. וזו הקנאה לבעל החלומות השנאה לבעל החלומות אין נביא בעירו, בשירו... על ניסים ועל נפלאות וזו התפילה למען החלומות התהילה למען החלומות השירה השבירה האדירה למען החלומות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר