17 יום

הושגה שליטה על להבות הענק בקליפורניה

לאחר כשבועיים וחצי של להבות ענק שגרמו לעשרות הרוגים ומאות נעדרים הצליחו כוחות הכיבוי של קליפורניה להתגבר על הלהבות ולהשיג סוף סוף שליטה על השריפה הגדולה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שירות היערנים האמריקני)

87 הרוגים, רובם אנשים מבוגרים וכ-250 נעדרים אלו הן תוצאות שריפת הענק בקליפורניה שרק היום, שבועיים וחצי אחרי שפרצה הצליחו כוחות הכיבוי להשיג שליטה על הלהבות המשתוללות שלובו ברוחות העזות.

השריפה השמידה את העיירה פרדייס כליל ובה היו רוב ההרוגים. על פי ההערכות כ-14 אלף מבנים נשרפו בלהבות בשטח אדיר של יותר מ-600 קמ"ר. בתחילה ההערכות דיברו על מאות רבות של נעדרים אך עם חלוף הזמן התברר כי רבים מהם היו בבתי חבריהם ואף לא ידעו כלל כי הם נמצאים ברשימה.

מהשריף של מחוז ביוט נמסר כי 249 עדיין נעדרים, ויש חשש כבד כי במקרה ונספו בלהבות גופותיהם לא יימצאו לעולם בשל הלהבות שהשמידו לחלוטין שטחים שלמים שבשל מזג האוויר הגשום שצפוי בימים הבאים יהפכו למפולות בוץ ושיטפונות ולא יהיה ניתן כלל להגיע אליהם.

המטאורולוג ממרכז חיזוי במדינת מרילנד הסביר, כי תנאי מזג האוויר בשילוב נזקי השריפה יהפכו את האזור לבעייתי מאד מבחינת חיפושים, "כל הצמחייה נשרפה לחלוטין, מצב המהווה סיכון למפולות בוץ". על פי הדיווחים בקליפורניה, בשבוע שעבר ירדו בין 50 ל-80 מילימטרים של גשם – מה שגרם לאפר מבתים שנהרסו להפוך למעין בוץ דמוי מלט, מה שהקשה מאוד על עבודת המחלצים.

כעת תצטרך ארה"ב לשקם את השטחים העצומים שנהרסו וליישב מחדש את עשרות האלפים שאיבדו את בתיהם ללהבות האדירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר