שוב מתיחות

כוחות רוסיים השתלטו על ספינות של חיל הים האוקראיני

כוחות מיוחדים של רוסיה השתלטו על ספינות של חיל הים האוקראיני לאחר שמוקדם יותר היום ירו לעברם. האם האירועים והמתיחות ירחיקו את התיירים הישראליים מקברות הצדיקים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תיעוד של רגע ההתנגשות בספינה אוקראינית (צילום: מתוך ספינת המלחמה הרוסית)

שוב מתיחות צבאית בין רוסיה לאוקראינה: חיל הים האוקראיני דיווח הערב (ראשון), כי הכוחות המיוחדים של רוסיה השתלטו על שלושה מכלי השיט שלו בים השחור, וכי שניים מאנשי החיל האוקראיני נפצעו בהשתלטות.

זה האירוע האלים השני היום בין הצדדים, מוקדם יותר דווח, כי חיל הים הרוסי פתח באש לעבר כמה ספינות אוקראיניות ששטו בים השחור. שתיים מהן נפגעו ושניים מאנשי הצוות שעל הספינות נפצעו בתקרית.

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו, הודיע הערב כי יכנס ישיבת חירום עם בכירי הצבא האוקראיני עקב המתיחות עם מוסקבה שהחמירה בימים האחרונים לאחר שבשנים האחרונות היחסים בין המדינות רעים לאור סיפוחו של האי קרים לרוסיה על חשבונה של אוקראינה בשנת 2014.

המתיחות לובתה הפעם לאחר שרוסיה חסמה במצר קרץ' שלושה כלי שיט אוקראיניים ולא אפשרה להם כניסה לים אזוב, הגובל בחצי האי קרים. רוסיה חסמה את כלי השיט האוקראיניים על ידי הצבת אוניית משא ענקית תחת גשר הנמצא בשליטתה במצר.

הרוסים האשימו את האוקראינים וטענו, כי שלושת כלי השיט ביצעו כניסה לא מאושרת למים הטריטוריאליים של רוסיה. מנגד, האוקראינים טענו כי אחד מכלי השיט - גוררת ששטה יחד עם שתי ספינות ארטילריה "נוגחה" על ידי כלי של משמר החופים ונגרם לה נזק כבד.

"כלי השיט של משמר החוף הרוסי פעלו באגרסיביות נגד כלי שיט של חיל הים האוקראיני", מסרו בחיל האוקראיני לאחר התקרית, וטענו, כי הפגיעה בגוררת גרמה לנזק למנוע, לגוף הספינה ולסירת ההצלה שעליה. בהודעת חיל הים האוקראיני נכתב כי הרוסים עודכנו מראש על מסעה המתוכנן של הספינה שנפגעה וכי מדובר בתירוצים של הרוסים כדי להפעיל אלימות כנגדם.

בשנים האחרונות מגיעים תיירים ישראלים רבים לאוקראינה כדי להשתטח על קברות צדיקים. התחממות במצב הביטחוני במדינה יכול להרחיק את התיירים מהאזור ולפגוע בכלכלה המקומית קשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר