מהומות וגז מדמיע בגבול מקסיקו וארה"ב

מאות מהגרים פרצו את מחסום הגבול המקסיקני וניסו להיכנס לארה"ב במחאה על כמות המהגרים הקטנה יחסית שמאושרת לכניסה לארה"ב. הכוחות ירו עליהם גז מדמיע (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: וונדי פריי בטוויטר)

מהומה בגבול מקסיקו וארה"ב לאחר שכמה מאות מהגרים ניסו לפרוץ בכוח את מעבר הגבול האמריקני ופוזרו באמצעות גז משמיע שהותז לעברם על ידי אנשי משמר הגבול.

המהגרים טוענים כי ארה"ב מקבלת מעט מידי בקשות מידי יום מה שיוצר עומס של מהגרים במחנה ארעי בעיר טיחואנה המקסיקנית. במקום נמצאים כ-5000 מהגרים כשמידי יום רק 100 בקשות מתקבלות על ידי הרשויות האמריקניות. ראש העיר טיחואנה הכריז ביום שישי האחרון על משבר הומניטרי בעיר, שבה מתגוררים 1.6 מיליון בני אדם, מכיוון שאינם מצליחים להתמודד עם מבול המהגרים מרחבי אמריקה הדרומית והמרכזית.

בעקבות פריצת המחסום של משטרת מקסיקו, רשות המעברים בארצות הברית דיווחה על סגירת מעבר הגבול בין סן דייגו לטיחואנה – המעבר הגדול ביותר לאורך גבול ארה"ב-מקסיקו.

מוקדם יותר אתמול התייחס נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לאירוע וקרא לרשויות במקסיקו לעצור את המהגרים ממרכז אמריקה מלנסות ולחצות את הגבול לתוך ארצות הברית. "זה יהיה חכם מאוד אם מקסיקו תעצור את השיירות הרבה לפני שהן מגיעות לגבול הדרומי", כתב. טראמפ טען בנוסף, כי "השיירות הן דרך שבה מדינות מוציאות אנשים מסוימים משטחן וזורקות אותם בארה"ב. לא עוד".

כזכור, טראמפ הצהיר לאורך כל הקמפיין וימי כהונתו על החמרת הטיפול בבעיית המהגרים ממקסיקו לארה"ב וספג לא מעט ביקורת על ידי מתנגדיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר