התפשטות המחלה

סגן השר ליצמן: מחלת החצבת בעיקר במגזר החרדי והערבי

"החצבת הגיעה לארץ מחו"ל והנגיף נדבק בעיקר באוכלוסיות במגזר החרדי ובמגזר הערבי", כך טוען סגן השר יעקב ליצמן. לדבריו: "במגזר החרדי הצלחנו דרך הרבנים להביא להתחסנות" (בריאות)

ישי כהן | כיכר השבת |
סגן השר ליצמן, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הוועדה לביקורת המדינה, בראשות ח"כ שלי יחימוביץ', קיימה היום (שני) דיון בנושא מגפת החצבת בהשתתפות סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן. במהלך הידון אמר ליצמן כי המחלה מתפשטת בעיקר בציבור החרדי והציבור הערבי.

לדברי ליצמן: "96% מהילדים מתחסנים בישראל וזה אחוז גבוה ביותר. נתון זה מלמד שהמערכת עובדת כמו שצריך. החצבת הגיעה לארץ מחו"ל והנגיף נדבק בעיקר באוכלוסיות במגזר החרדי ובמגזר הערבי".

ליצמן הסביר כי: "במגזר החרדי הצלחנו דרך הרבנים להביא להתחסנות. לגבי המגזר הערבי, אני פונה כל העת לח"כים הערבים שיגידו להורים ללכת להתחסן ושישפיעו".

"במשרד הבריאות", הוסיף סגן השר: "אני לא יודע מה זה יישוב מוכר ומה זה יישוב לא מוכר. כולם מקבלים שירות במגזר הערבי וכל הדרום מכוסה בשירותי האחיות. אני בעד החוק שמקודם עכשיו למנוע כניסה של ילדים לא מחוסנים בבתי הספר. באם אראה שזה לא מקדם, אז יהיו גם סנקציות על ההורים".

לדבריו: "עד עתה, חמישה רופאים שעודדו שלא להתחסן, זומנו לשימוע. בנוגע לתקצוב יותר אחיות, אני ביקשתי כבר מזמן מהאוצר תקציב לעוד 150 אחיות אך במקום זה קיבלתי קיצוץ של 69 מיליון שקל".

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס): "אינספור תלונות מגיעות אלי ללשכה על כך שהורים רבים חוששים מלתת לילדם את כל ארבעת החיסונים בבת אחת. יש לכך תופעות לוואי והורים רבים רוצים להפריד מחיסון לחיסון. מדוע זה לא מתאפשר להם? למה חייב להיות שהכל כרוך זה בזה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר