חוק הגיוס

'המועצת' תתכנס ותכריע את עתיד הממשלה

מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' תתכנס ותכריע האם הסיעה תפרוש מהממשלה במידה וחוק הגיוס יעבור ללא התיקונים. בסיעה מעריכים שההוראה תהיה לפרוש (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
כינוס המועצת החסידית, בעבר (צילום ארכיון: אלי סגל)

לקראת ההכרעה על חוק הגיוס החדש, ביום רביעי הקרוב תכונס מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' ב"בית ועד הפועל" בירושלים לדון בהחלטה האם לפרוש מהקואליציה או שמא לאפשר לחוק לעבור למרות ההצבעה נגד. .

ב'אגודה' מספרים כי בקרב חברי המועצת יש כעס על החלטת הממשלה להתעלם מדרישתם לשנות את חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית ובעקבות כך יוזמים כינוס מיוחד לדון בהשלכותיו.

במצב הנוכחי, עם קואליציה 61, נתניהו תלוי בשר הביטחון המתפטר אביגדור ליברמן וביו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד. השניים הכריזו שיתמכו בחוק הגיוס שהוגש על ידי ליברמן, בתנאי שלא ישונה בו אף פסיק.

גורמים באגודת ישראל אומרים בשיחה עם 'כיכר השבת': "מועצת גדולי התורה לא תאפשר לחקיקת החוק בלא לפרוש מהקואליציה". לדברי הגורם, גדולי התורה מודעים להשלכות והבחירות שיוקדמו בעקבות כך, אך לעת עתה נראה כי חברי אגודת ישראל יפרשו בעקבות חוקה גיוס.

"הולכים לבחירות, אולי עוד חודש עוד חודשיים. מועצת גדולי התורה הורתה בכינוס הקודם שאם חוק הגיוס יעבור ככה נפרוש. נראה השבוע אם המועצת תחליט אחרת", כך התבטא ליצמן השבוע.

בתוך כך, למרות הסכסוך מול 'דגל התורה' העריך סגן שר הבריאות באירוע השבוע כי בסופו של יום שתי הסיעות החרדיות תלכנה ברשימה משותפת בבחירות הבאות. "יהיו ויכוחים, יהיו מריבות אבל בסוף הכל יסתדר. אני מאמין שנלך ביחד עם 'דגל' ברשימה משותפת בבחירות לכנסת", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר