משיב להאשמות ברקוביץ

מקלב מגן על דרעי: הוא ממש לא אמר 'שטן' על מישהו

אמירתו של יו"ר ש"ס במערכת הבחירות בירושלים, שנחשפה ב"כיכר השבת" ועוררה סערה, עלתה שוב בדיון בכנסת, כאשר ח"כ מקלב מדגל התורה מתייצב להגנת אריה דרעי. צפו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מקלב בדיון, אתמול (באדיבות המצלם)

ח"כ אורי מקלב, איש דגל התורה, יוצא להגנתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ו'מנקה' אותו מהאשמה כביכול כינה את עופר ברקוביץ 'שטן'.

כזכור, בתיעוד שנחשף ב"כיכר השבת" ערב הסיבוב השני בבחירות לראשות עיריית ירושלים, נראה דרעי בכנס של ש"ס בעד מועמדותו של משה ליאון, כשהוא משתמש במונח 'מעשה שטן' בהקשר הפוליטי, מה שעורר סערה רבה ואף דרישה מצד מטה ברקוביץ לתגבר את האבטחה עליו. דרעי מיהר להבהיר את דבריו, אך יועציו של המועמד החילוני המשיכו לעשות שימוש באמירתו זו.

אתמול (שני), בדיון בועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בראשותו של ח"כ מקלב, הועלתה שוב האשמה זו כלפי יו"ר ש"ס, וכאמור נציג 'דגל' הדף אותה.

"הוא ממש לא אמר ככה, במקרה הזה אני מכיר את הדברים ואתם מעוותים את המציאות כפי שנוחה לכם", הדגיש יו"ר הועדה מול יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג שנכחה בדיון והצטרפה למתקפה. "הוא אמר כי זהו מעשה שטן שהחרדים לא מאוחדים, זה הדבר היחידי שהוא אמר. הוא לא קרא לאף מועמד שטן. והנה, זו דוגמה מצוינת לשקר שברקוביץ עשה. הזיוף הכי גדול זה לזייף את דברי שר הפנים".

מקלב עם דרעי (צילום ארכיון: יעקב כהן, פלאש 90)

הדיון המיוחד כונס סביב התופעות שהתרחשו בבחירות האחרונות, בכל הקשור להפצת מידע כוזב בבחירות ומתקפות הסייבר במטרה להשפיע על תוצאותיהן, בעקבות המתקפה כזכור ביום הבחירות על חברי הכנסת של דגל התורה ומטות המפלגה, עם מאות שיחות טלפון אנונימיות, זאת במטרה לשתק את עבודתם.

בדיון הציג נציג חברת המחשבים, שסיפקה את השירותים למטות דגל התורה, את שאירע ביום הבחירות: "הייתה מתקפה מתוחכמת. המטות קבלו 75,000 שיחות בחמש שעות. מדובר על 300 שיחות בדקה, ממספרים שונים. אין לנו ספק כי השקיעו פה מאות אלפי שקלים, כדי לייצר מתקפה מתוחכמת מאוד, שהיה קשה לנו להתמודד איתה.

הוא אף פירט את הפעולות שנעשו, וסיפר כי תוך כדי יום הבחירות החילו את עשרות אלפי השיחות לקווים יעודיים, וכך יכלו המערכות להמשיך ולפעול כמתוכנן.

בעיצומו של הדיון התפתח ויכוח נוקב, בו ניסה נציו של עופר ברקוביץ לטעון כי היו מי שפעלו שלא ביושר, והפיצו מידע כוזב. לדבריו, אנשים הפיצו סרטונים בקרב האוכלוסייה היהודית בעיר, בהם נראו רכבים ממותגים כרכבם של אנשי מטה ברקוביץ בריכוזים הערביים, במטרה להפיץ שקר כביכול ברקוביץ מוכר את העיר לערבים. בנוסף, ניסו לייצר מצג שווא כביכול ברקוביץ פעיל של הקרן החדשה לישראל, דבר שלטענתו אינו נכון.

יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב לא הבליג, ותקף בחזרה: "כיצד אתם מדברים על הפצת דברי שקר, כאשר כל מערכת הבחירות אתם הפצת שקר אחד ביודעין: שליאון הינו בובה נשלטת של השרים דרעי וח"כ גפני, וש'מוכרים את העיר לחרדים'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר