נחשפה הסיבה

הכסף הקטארי יוכנס לעזה; כדי למנוע מגפות

גורמים מדיניים וביטחוניים טוענים, כי אחת הסיבות שישראל אישרה את העברת המיליונים מקטאר לרצועת עזה, היא החשש מפני התפרצות מגפות שיזלגו גם לשטח ישראל (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חלק מהמשאיות שנכנסו לרצועת עזה (צילום: פלאש 90)

האם התגלתה הסיבה לרצון הישראלי להעביר את המיליונים מקטאר לרצועת עזה? על פי הדיווח ב-ynet, גורמים מדיניים וביטחוניים טוענים כי אחד השיקולים היה הצורך הדחוף להפעלת מתקני טיהור השפכים בעזה שלולי פעילותו יכול לגרום להתפרצות והפצת מחלות גם לישראל.

ביקורת רבה הושמעה בישראל על האישור להעברת המענק הקטארי שמורכב משש פעימות חודשיות בסך 15 מיליון דולר לתשלום משכורות ועוד 10 מיליון דולר לקניית סולר להפעלת תחנת הכוח ברצועה שעבדה מעט מאד בשל המחסור בדלק. בחודש שעבר הועברה הפעימה הראשונה ובתחילת החודש הבא צפויה להתבצע העברת הפעימה השנייה.

הסמיכות של העברת הכספים והירי לעבר ישראל לאחר המבצע הצבאי בתוך רצועת עזה והמתיחות שהגיעה איתו חידדו את הביקורת על נתניהו אלא שלהעברת הכספים יש גם צורך ישראלי. המצב הקשה בעזה שגרם למשבר במשק החשמל ברצועה הוביל לכך שהפלסטינים הפסיקו את פעילות חמשת מתקני טיהור השפכים בעזה, והביוב של רצועת עזה הוזרם לים ולנחלים שחלקם נשפכים לשטח ישראל.

על פי החשש, המחסור במים זורמים ברצועה והשימוש במים עומדים במשך כמה ימים בשל המחסור יכול לגרום להתפרצות מחלות כמו צהבת, פוליו, טיפוס, כולרה ודיזנטריה. בישראל חששו כי אותן מחלות יועברו לישראל יחד עם הביוב הלא מטוהר ויגרום להתפרצות המחלות גם בשטח ישראל.

הכסף הקטארי והזרמת כמויות הסולר הגדולות לתחנת הכוח בעזה השיבו בינתיים את מתקני טיהור השפכים. בנוסף, הגברת פעילות החשמל הביאה לכך שכיום מקבל משק בית ממוצע בעזה מים זורמים אחת ליומיים, במקום אחת לשבוע מה שמקטין את הסיכוי להתפרצות המחלות.

האו"ם לא הסתפק בכך וביקש לקיים טיפול מונע ברצועה, ובשל המחלוקת הפנים פלסטינית הזמין בעצמו משלוח עצום של חיסונים מחו"ל אשר הוכנס לעזה באישור ישראלי. החיסונים הוכנסו למרות שלא עמדו בתקן הישראלי, שאותו קובע משרד הבריאות, משום שמקורם מהודו. משלוח החיסונים נכנס בשבוע שעבר לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום אחרי שהגיע בספינה לנמל אשדוד. גם נושא זה נועד להסיר את החשש מפני התפרצות מגפות ברצועת עזה וזליגתן לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר