פרסום ראשון

חתן וכלה קיימו שבע ברכות מאולתר בשדה התעופה בקייב • צפו

לאחר שאתמול נתקעו עשרות חרדים בנמל התעופה של קייב למשך 15 שעות, היום חזר הדבר על עצמו • אריה, נוסע חרדי בטיסה זו מספר ל'כיכר' על העיכוב המקומם והתוצאות (עולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ה'שבע ברכות' המאולתר (באדיבות המצלם)

שוב חרדים שנתקעו בנמל תעופה, והפעם בקייב שבאוקראינה - מדובר במחדל שמתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', ומתרחש רק למחרת אירוע דומה ומקומם.

אתמול (שני), טיסתם של עשרות חרדים שעשו את דרכם מישראל לניו יורק ועצרו לתחנת ביניים בקייב, עוכבה במקום למשך כ-15 שעות ללא אוכל כשר. רק בזכות שליחי חב"ד וארגוני הצלה מקומיים, שונעו ארוחות כשרות לשדה.

היום (שלישי), למרבה ההפתעה והבושה, התרחש אירוע דומה, באותו קו: תל-אביב - ניו יורק דרך קייב. גם כאן היו למעלה מ-30 חרדים, ביניהם חתן וכלה, שתקועים בשדה עקב דחייה ארוכה ובלתי מוסברת של הטיסה.

אריה, נוסע חרדי בטיסה 778 של חברת UIA (אוקראין אינטרנשיונל איירליינס) שהיתה תקועה בנמל התעופה הבינלאומי 'בוריספיל' שבקייב, מספר ל'כיכר השבת': "זה התחיל כבר בטיסה הראשונה שיצאה הבוקר מנתב"ג, באיחור של כשלוש שעות. האוכל הכשר שהזמנו ושילמנו עליו, לא הוגש לנו כלל מסיבה שאיננה ברורה".

"כשנחתנו בקייב לצורך עצירת ביניים בדרך לארה"ב, הודיעו לנו שההמראה נדחית - ובמקום ב-17.30, היא תתקיים רק בשעה 8 בערב. בשלב זה כבר היינו רעבים ועצבניים, וציפינו שחברת התעופה תדאג לנו לפחות לארוחה מכובדת - אך היא הגישה לנו רק אז את הארוחות הזעומות שלא קיבלנו על הטיסה".

מטוס 'אוקראין אינטרנשיונל' (צילום: Fly UIA בפייסבוק)

חתן וכלה, שכאמור נתקעו אף הם בקייב ימים ספורים לאחר חתונתם, נאלצו לאלתר שבע ברכות בשדה עם מניין מהנוסעים כאשר הסעודה מתבססת על הארוחות שקיבלו, ויין ה'כוס של ברכה' - בכוס קרטון.

"בדלפק החברה אמרו לנו שכל המטוסים הפנויים שלהם תקולים", מדווח אריה מנמל התעופה. בסופו של דבר הוקדמה הטיסה והדחייה בוטלה - איש לא יודע מה בדיוק קרה - והטיסה המריאה בשעה 18.00.

אריה מוסיף עוד, כי הבעיות טרם הסתיימו גם בשדה: "היו נוסעים שאמרו להם לא להגיע, כי אין מקום על הטיסה. מדובר באנשים שרכשו מקום על הטיסה. היו כמה שאני ראיתי, שאחרי ויכוחים נתנו להם לעלות. גם המקומות שנתנו לנו הוחלפו ולא הושארו כבזמן הרכישה".

תגובת חברת התעופה UIA לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה. לכשתתקבל נפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר