בדרך לאחדות?

לראשונה מהבחירות: דרעי וליצמן שוחחו

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ויו"ר 'אגודת ישראל' סגן השר יעקב ליצמן שוחחו במליאת הכנסת, לראשונה מאז הבחירות לרשויות המקומיות. מקורבים: "התקדמות לקראת יישור ההדורים" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וליצמן, במליאה (באדיבות המצלם)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ויו"ר 'אגודת ישראל' סגן השר יעקב ליצמן שוחחו בצהריים (שלישי) לראשונה מאז הבחירות לרשויות המקומיות.

ליצמן ודרעי שהיו במערכת יחסים טובה במשך השנים, נקלעו ליריבות קשה במהלך מערכת הבחירות, בעיקר סביב הבחירות לראשות העיר ירושלים והחלטת ש"ס שלא חתמוך במועמד החרדי יוסי דייטש.

לאחר שהוברר לליצמן באופן סופי כי ש"ס לא תתמוך בדייטש, הוא ניתק את מערכת היחסים עם דרעי ומאז השניים לא שוחחו, עד הצהריים.

במהלך דיוני מליאת הכנסת, ניגש דרעי לליצמן, שישב במקומו במליאה, והשניים שוחחו במשך דקות ארוכות לעיני המצלמות.

מקורבים לשניים אמרו ל"כיכר השבת" כי "מדובר בהתקדמות נוספת לקראת יישור ההדורים בין שני הפוליטיקאים הבכירים במגזר החרדי".

השניים ינסו להשאיר מאחור את הבחירות המקומיות בכדי להיערך לקראת ההתמודדות עם חוק הגיוס ולנסות לשמר את האחדות החרדית - עד כמה שאכן תהיה - בשנת בחירות לכנסת.

כזכור, בכנס הניצחון של ש"ס במוצאי השבת בעיר אשדוד, התייחס רעי בנאומו לפילוג בסיעות החרדיות וקרא להשאיר הכל מאחור ולחזור לעבוד בשיתוף פעולה.

"ההצלחה הגדולה של הקדנציה האחרונה בכנסת נבעה אך ורק מהאחדות הנפלאה ששררה ביני לבין ראשי יהדות התורה הרב משה גפני והרב יעקב ליצמן", אמר דרעי, "אני לא זוכר שאי פעם עבדו כך הנציגים החרדיים בכנסת בשיתוף פעולה הדוק. אף אחד לא הצליח להכניס טריז בינינו וזה היה סוד ההצלחה".

"לצערי", הוסיף דרעי, "האחדות הזו התערערה מעט ואולי אף הרבה בבחירות לרשויות המקומיות, אנחנו אחרי זה. שכחתי הכל, אני קורא לכולם גם לשכוח הכל ולרוץ קדימה בכוחות משותפים, אין לנו את הפריבילגיה להמשיך אחרת. האחריות שלנו כלפי ילדינו, כלפי עולם התורה מחייבת אותנו לחזור וללכת ידי ביד הלאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר