פרסום ראשון

משה מונטג מאשים את עליזה בלוך: 'מנסה לעשות מחטף'

משה מונטג, חבר מועצת עיריית בית שמש, שיגר מכתב חריף למנכ"ל העירייה, נגד ראש העיר עליזה בלוך - בעקבות פרסום מכרזים חיצוניים. "המינהל התקין צריך להיות נר לרגלכם", כתב מונטג (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בלוך ומונטג (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90, שלומי כהן)

פרסום ראשון: שבועות ספורים לאחר ניצחונה של עליזה בלוך בבחירות לראשות העיר בית שמש, קרב של ממש מתרחש בימים אלו בין נציגי 'דגל התורה' לראש העיר בלוך. כעת, יוצא ח"מ העיר, משה מונטג, בהאשמות חריפות נגד בלוך על ניסיון לתפירת מכרזים חיצוניים במקום לדאוג לעובדי העירייה.

הנוהל בעירייה הוא שלפני שיוצאים למכרז כל שהוא, צריך להוציא מכרז פנימי בין עובדי העירייה, להם נותנים הזדמנות לגשת על פי כללי הרשות. על מנת שיהיו פחות מתמודדים על המכרז, במידה ומוצאים מישהו מבין עובדי העירייה שמתאים לתפקיד, לא צריך לצאת למכרז חיצוני.

כעת, במכתב ששלח מונטג למנכ"ל עיריית בית שמש, מתתיהו חותה, ונחשף לראשונה ב'כיכר השבת' נכתב: "הזדמן לידי היום פרסום מכרזים חיצוניים למספר תפקידים, ביניהם בכירים במחלקות שונות בעירייה. נדהמתי לראות שתפקידים אלו יצאו לראשונה כמכרז חיצוני. להזכירך, הנוהל בדיני עירייות הינו, שקודם כל יוצא מכרז פנימי, ובהעדר מתמודדים, יצא לאחר מכן מכרז חיצוני".

"כידוע לך", כותב מונטג, "בעיריית בית שמש ישנם עובדים מצויינים. חלקם בעלי תארים, שראויים לקידום מקצועי, וכשיוצא מכרז לתפקיד חשוב, ראוי ואף מגיעה לעובדי הרשות ההזדמנות לגשת למכרזים אלו. כך נהגה העירייה תמיד".

"וכאן נשאלת השאלה, מדוע הפעם נוהגים אחרת? האם זו הנחייה חדשה של ראש העירייה החדשה, הגב' עליזה בלוך לשנות את הנהלים הקיימים?", תוהה מונטג במכתבו, "האם זה אומר, שראש העירייה החתומה על המכרזים, אינה נותנת אמון בעובדים הקיימים ברשות?".

מונטג ממשיך ותוהה: "האם אתה כמנכ"ל העירייה נותן את ידך לזה? האם גם אתה כמנכ"ל הרשות ב-15 שנים האחרונות לא מאמין בעובדי העירייה? האם אתם מנצלים את העובדה, שיו"ר וועד העובדים, מר ישראל פרץ, עזב את תפקידו ואתם מנצלים את הזמן שאין מי שיגן על זכויות העובדים? האם קיבלתם הסכמה של מ"מ יו"ר וועד העובדים מר ניסים כהן למהלך זה?

"האם בקרב המזכירות העובדות בעירייה לא נמצאה ולו אחת שיכולה לשמש בתפקיד מזכירה בלשכת ראש העיר? ברור שיש רבות שמתאימות לתפקיד. האם הסיבה היא שהמכרז תפור מראש? האם נבחרה כבר מזכירה, שהחלה את עבודתה ואתם מנסים להכשירה ע"י מכרז? אם התוצאה ידועה מראש, מדוע לגרום למתמודדים לטרוח ולגשת למכרז?"

לסיכום, כותב מונטג: "אבקש ממך לעצור את פרסום המכרזים החיצוניים, ולפרסם קודם מכרזים פנימיים כדין. חושבני שעם כל הרצון הטוב למלאות פונקציות חסרות בעירייה, המינהל התקין צריך להיות נר לרגלך ולרגלי ראש העירייה".

מנכ"ל עיריית בית שמש, מתתיהו חותה, מסר ל"כיכר השבת" בתגובה: "ראשית, חוזה בכירים מתקיים רק במכרז חיצוני. וגם לגבי האחרים בדרג הזה ובמצב הזה לשיטתנו אין חובה. נוסיף ונאמר מכרז למנהל הסעות יצא כבר מספר פעמים לכן אין חובה, כיוצא בזה לגבי שאר.

"במידה ויש מועמדים בתוך הרשות שלא נפסלו במכרזים הקודמים הם כמובן רשאים להתמודד. מטרת העירייה למלא את המחסור הגדול בעובדים על מנת שהעירייה תתפקד כראוי לטובת תושביה על פי חובתה".

המכרזים שפורסמו:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר