קואליציה במבחן

האופוזיציה תנסה לבטל את 'חוק המרכולים'

חברי האופוזיציה יעלו מחר (רביעי) להצבעה במליאת הכנסת חוק המבקש לבטל את חוק המרכולים של שר הפנים אריה דרעי • לפיד: "זה לא חוק השבת, זה חוק נגד השבת" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: אהרון קרון / Flash90)

סיעות 'יש עתיד' ו'מרצ' יעלו מחר (רביעי) להצבעה, הצעת חוק המבקשת לבטל את 'חוק המרכולים' של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, חוק המאפשר לשר הפנים לבטל חוק עזר עירוני המתיר פתיחת מרכולים בשבת.

בקואליציה הודיעו לחברי הכנסת כי על כולם להתייצב בהצבעות במליאה, שכן באופוזיציה הודיעו שלא יהיו קיזוזים ובקואליציה צרה של 61 חברי כנסת, לא לוקחים סיכון.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר הערב כי "חוק המרכולים הוא עלבון לכל אזרח ישראלי; חילוני, מסורתי או דתי. זה לא חוק השבת, זה חוק נגד השבת. באים אלינו הביתה, ואומרים לנו מה לעשות. באים לשכונות, לערים, שבהם לא גר חרדי אחד, ואומרים לנו איך לחיות. אני קורא לכל סיעות הבית לבטל יחד איתנו את החוק".

ח"כ עפר שלח אמר כי "בזה אחר זה, נבטל את החוקים הרעים של הממשלה הזאת". מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון הוסיף: "רוב סיעות האופוזיציה יעלו מחר חוקים לביטול חוק המרכולים, הזדמנות נהדרת למחוק מספר החוקים את אחד החוקים הכי מיותרים וגם הכי שנואים על הליכודניקים. רק מזכיר".

במרצ, שהצטרפו להצעה, הוסיפו: "הציבור בישראל לא צריך שיגידו לו איך לנהל את יום המנוחה שלו. אנו קוראים לחברי סיעת כולנו - עזרו לנו להחזיר את הכוח לאזרחים ולתת להם לחיות את חייהם כרצונם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר