"אסון אחד בדורנו"

הגר"י עדס תקף: "בחור שמחזיק טלפון - גורם רעה לעצמו"

בשיחה שמסר בישיבה, תקף הגאון רבי יהודה עדס את הבחורים שמחזיקים טלפונים ואמר כי "בחור שמחזיק טלפון - הוא לא יודע איזה רעה הוא גורם לעצמו", והביא מעשה מהגר"ח קנייבסקי (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ראש ישיבת 'קול יעקב', הגאון רבי יהודה עדס, יוצא למתקפה נגד החזקת הפלאפונים הכשרים בין כותלי הישיבה ובמהלך שיחתו אמש (שלישי) כינה את החזקת המכשירים על ידי בחורים כ"אסון" וכ"רודף".

את סוף שיחתו השבועית בפני תלמידי ישיבתו, ישיבת קול יעקב, הקדיש הגר"י עדס למתקפה נגד השימוש בטלפונים הניידים - גם הכשרים.

"יש אסון אחד בדורנו", פתח הגר"י את דבריו, "הרב וואזנר אמר שהפלאפון זה רודף. הייתה לי עובדה עם עצמי, בשנים שנסעתי לחוץ לארץ הייתי חוזר מחוזק ביראת שמים יותר מהישיבה, בישיבה אין לי זמן לעצמי היה לי זמן להתבוננות. בשנים האחרונות כל הדרך לא היה לי מרגוע כי היה לי פלאפון בכיס".

הרב עדס המשיך ואמר כי "לא תמיד בחור יורד לסוף דעתם של גדולי הדור. תדעו, להחזיק פלאפון אין מנוחת הנפש, בשל העובדה שבידו כל רגע להתקשר מחוץ לעולם ומחוץ לישיבה.

"ידע בחור שמחזיק טלפון - הוא לא יודע איזה רעה הוא גורם לעצמו. סיפרתי עובדה מר' חיים קנייבסקי, באו אליו מישיבת לייקווד והודיעו כי המשטרה הבהירה להם שברשימה של המחבלים נמצאת ישיבה לייקווד, אמר הגר"ח אין דאגה, תורה מגינה ומצילה. לאחר מכן חזר ושאל אותם אם יש טלפונים לבחורים, ואמר – אם כן אני לא לוקח אחריות. המחבלים הגויים יכולים לפגוע בלייקוד אם יש להם טלפונים".

"צריך לדעת שבחור שעוקף את החוקים של הישיבה עם הטלפונים מרמה את עצמו", הוסיף הגר"י עדס, "אתה לא יכול לרמות את עצמך. אני יודע שבחורים רבים יש להם פה טלפון, זה לא מרוח הקודש. חשבתי שתהיה תביעה על זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר