הקרב מתחמם

מחאה נגד הפיכת הכנסייה ל'בית יעקב': "לא רוצים אתכם"

הרב אהרון פינק, מנהל בית יעקב 'עטרת' שרכש מבנה של כנסייה בננואט הסמוכה למונסי, הותקף מילולית • הטענות: בית הספר פעל עד כה ברמת בטיחות בעייתית (חרדים בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מבנה הכנסייה המדובר (צילום מסך מתוך Google Maps)

בישיבת מועצת מחוז קלרקסטאון אמש (שלישי), מחו תושבים נגד הרב אהרון פינק שרכש מבנה של כנסייה לצורך 'בית יעקב' שבניהולו.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', הסוגיה עוררה לא מעט זעם בננואט, עיירה הסמוכה למונסי. מדובר במבנה של כנסייה היסטורית ועתיקה בעיירה, שחברת נדל"ן מקומית דיווחה כי נמכר למוסד לימודים יהודי.

בתחילה לא דווח באיזה מוסד מדובר, אך כעת מתברר שמדובר בבית ספר חרדי לבנות: 'בית יעקב עטרת', השוכן נכון לימים אלו בניו-המפסטד.

על פי דיווח באתר lohud, מבנה הכנסייה הבפטיסטית 'גרייס' בן ה-2 דונמים, שהקמתו מוערכת ללפני כ-230 שנה ומאז שופץ, ייסגר בינואר לאחר שנמכר לרב פינק, שיאכלס במקום את כ-300 תלמידותיו בית ספר יהודי.

הכומר של הכנסייה הכריז כי הוא מתכונן לשוחח על המהלך עם תושבי השכונה - אך לא קיים את ההבטחה, וכעת השכנים זועמים כשלדבריהם בית ספר פעיל יתרום לרעש ולפקקים בשכונה העמוסה בלאו הכי. ישנן גם טענות שבמשכנו הנוכחי של 'בית יעקב עטרת' ישנם ליקויי בטיחות חמורים.

כדי לפתור מתיחויות אלו מול התושבים, התכנסה מועצת מחוז קלרקסטאון אמש (שלישי), והזמינה את הרב פינק ואת נציגי התושבים, אלא שההתכנסות לא עלתה יפה.

על פי דיווח באתר News12, התושבים השמיעו חששות מעומסי תנועה ואוטובוסים ברחוב בו שוכנת הכנסייה. מפקח העיירה ניסה להרגיע את התושבים ואמר שתהליך המכירה עדיין אינו סופי. הוא הוסיף שהעירייה היתה קונה את המבנה בעצמה אך קיימות מגבלות חוקיות.

הרב פינק, בניסיון להרגיע את הרוחות, אמר: "אנחנו לא כאן כדי לרכוש בתים ולגור כאן, אלא כדי לחנך את בנותינו". הוא הוסיף כי "היו רמיזות כביכול אנו מתפשרים על נהלי הבטיחות של בית ספרנו. זה לא נכון, ולא הוגן לומר כך. להיפך: קיימנו את כל החוקים והנהלים, כך עשינו וכך נעשה".

תושבים זועמים התפרצו לתוך דבריו של הרב פינק, וצעקו: "אנחנו לא רוצים אתכם כאן!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר