המכת"זיות לא הועילו • צפו

30 עצורים בהפגנה הסוערת של "הפלג" בכניסה לירושלים

מאות צעירים מ'הפלג' הפגינו הערב מתחת לגשר המיתרים בכניסה לי-ם, וחסמו את האזור - במחאה על מעצרו של חברם, שעוכב בנמל התעופה והועבר כעריק למשטרה הצבאית. תיעוד נרחב (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' בכסלו תשע"ט | 28.11.18
ההפגנה, נסיונות הפינוי והמכ"תזיות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

צומת הרחובות העמוס בירושלים, יפו-שרי ישראל, כמו גם אזור הכניסה לעיר, נחסמו הערב (רביעי) בידי מפגינים מ'הפלג', במשך כשעתיים, למרות ניסיונות של כוחות המשטרה לפנותם.

מאות הצעירים הגיעו למקום למחאה סוערת, בעקבות מעצרו של חברם, תלמיד הישיבה יצחק אריה, כעריק מצה"ל.

למרות שכוחות המשטרה הרבים שהגיעו למקום נצפו מנסים כמה פעמים לפנות את המפגינים, בין היתר באמצעות התזת מים מהמכת"זיות המשטרתיות, נראה היה כי השוטרים הרימו ידיים ונואשו מכך.

רק כשעברה בין המפגינים הקריאה המוכרת "ויחזור לתלמודו", הם החלו להתפזר ממקום ההפגנה, ונתיבי התעבורה העמוסים נפתחו אט אט לתנועה סדירה, בתום כשעתיים של 'פקקים' אדירים.

הנערים קושרים עצמם בשלשלאות ברזל - ומצלמים
הנערים קושרים עצמם בשלשלאות ברזל - ומצלמים
הגדלה

כזכור, בשעות הבוקר המוקדמות עוכב הצעיר בידי שוטרים בנמל התעופה בן גוריון, אליו הגיע ככל הנראה כדי ללוות את מכריו, ולאחר שבמסוף המשטרתי עלה כי הוא עריק מהצבא, הוא הועבר לידי המשטרה הצבאית.

זמן מה לאחר מכן הכריזה "הוועדה להצלת עולם התורה", מארגנת הפגנות 'הפלג', על מחאה רבתי, שאכן נערכה כאמור הערב בירושלים.

(צילום: 'מחאות החרדים הקיצונים')

חברת 'סיטיפס', מפעילת הרכבת הקלה, עדכנה: "עקב התרחבות ההפגנה באזור רחוב יפו - שרי ישראל והכניסה לעיר, פועלת כעת הרכבת הקלה בין התחנות חיל האוויר ושער שכם בלבד. בשלב זה לא מתקיים שירות בין התחנות הר הרצל ושער שכם (שד' הרצל ורחוב יפו)".

לאחר מכן נמסר כי עם סיום ההפגנה ופינוי המסילות שבה כעת הרכבת הקלה לפעול לכל אורך הקו.

מדוברות המשטרה (ירושלים) נמסר: "חרדים קיצוניים חוסמים את צומת הרחובות יפו ושרי ישראל בירושלים, ומשבשים את תנועת הרכבים והרכבת הקלה. כוחות משטרת ישראל נמצאים במקום. כעת המפגינים חוסמים כעת גם את צומת גשר המיתרים בירושלים. עד כה נעצרו 30 מפגינים".

"משטרת ישראל ממשיכה לפעול במגוון הכלים והאמצעים להשבת הסדר הציבורי ופתיחת צירי התנועה. לציבור הנהגים מומלץ לבחור בדרכים חלופיות ולהשתמש באפליקציית WAZE".

מעצר מפגין (צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר