פותחים את 2019

הונגריה: 1.5 מיל' יורו למאבק באנטישמיות ברחבי אירופה

בין הפעילויות: בדיקה של המסגרות המשפטיות בכל מדינות האיחוד האירופי; הקמת קו חם 24 שעות לדיווח על תקריות אנטישמיות; בדיקה מקיפה של תכניות הלימודים ועוד (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הרב כובש לצד אישי הציבור (צילום: Gergely Botár/kormany(.)hu)

בימים האחרונים קיבלה ממשלת הונגריה החלטה להשקיע 1.5 מיליון אירו במהלך שנת 2019, במאבק באנטישמיות ברחבי אירופה.

החלטת הממשלה, שקודמה על ידי מנכ״ל משרד רה״מ, השר גרגלי גוליאש, תיושם החל מתחילת שנה הבאה ובמסגרתה תיתמך פעילות במגוון זירות כולל במערכות המשפט והחינוך, במערכות ממשלתיות וציבוריות. בכלל זה, יוקם קו חם, שיהיה נגיש בכל רחבי אירופה, לדיווח על תקריות אנטישמיות.

את הפעילות ברחבי אירופה יובילו חברים בקהילה היהודית בהונגריה, אנשי ארגון Action and Protection Foundation בבודפשט, שהוקם בשנת 2012, בידי הרב שלמה כובש, הרב הראשי של איגוד הקהילות היהודית המאוחדות של הונגריה (EMIH).

לשם כך, תורחב פעילות הארגון ותאוגד במסגרת ארגון חדש בשם 'הליגה נגד אנטישמיות באירופה' (Action and Protection League of Europe). השלוחה המרכזית של הארגון תפעל מבריסל, בירת האיחוד האירופי.

בין הפעילויות שייתמכו במסגרת החלטת הממשלה החדשה: בדיקה מקיפה של המסגרות המשפטיות בכל מדינות האיחוד האירופי, כדי לגבש צעדים ברמת המדיניות המשפטית למאבק באנטישמיות בכל מדינות האיחוד, ובכלל זה אף קידום יוזמות חקיקה חדשות ותיקון חקיקה קיימת למאבק באנטישמיות; הקמת קו חם הפועל 24 שעות לדיווח על תקריות אנטישמיות; בדיקה מקיפה של תכניות הלימודים בכל מערכות החינוך בכל המדינות האיחוד; מוניטורינג אנטישמיות עם דגש מיוחד על פעילות BDS בכל השפות הרשמיות, וכן בערבית ובטורקית, לשם בניית תכניות פעולה כנגד אנטישמיות בהתאם לממצאים ועוד.

הרב שלמה כובש, רב הקהילה היהודית ההונגרית המאוחדת אמר: "אנחנו בקהילה יודעים להעריך מעשים ומייחסים פחות חשיבות לדיבורים. בעולם המודרני, המציף אותנו בנרטיבים שונים ואשר בו האמת מאותגרת כל העת, למעשים נודעת חשיבות רבה".

לפי הרב כובש, "ממשל הונגריה עושה כאן מעשה חשוב למאבק באנטישמיות ואני מברך אותה על כך. אני קורא לממשלות נוספות באירופה לעשות מעשה. עם התגברות האנטישמיות, ימי הדיבורים תמו וחלפו. הגיע הזמן למעשים".

אתמול (שלישי) פורסם סקר CNN שחושף ממצאים מדאיגים בנוגע לתופעת האנטישמיות. לפי הסקר ככל שזיכרון השואה מתפוגג, כך חוזרים הסטריאוטיפים על היהודים שהובילו לפשעי הנאצים במאה הקודמת. הסקר כלל מעל ל-7,000 נשאלים באוסטריה, צרפת, גרמניה, בריטניה, הונגריה, פולין ושוודיה. רבע מהנשאלים ענו כי הם מאמינים שליהודים יש יותר מדי שליטה בכלכלה העולמית, ועל סכסוכם בינלאומיים. כ-20% מאמינים שליהודים השפעה רבה מדי על התקשורת והפוליטיקה בעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר