גזירות הגיוס והחינוך

הרבי מסאטמר הכריז: 'נצא במלחמה גדולה נגד שר החינוך'

במהלך חגיגות יום ההצלה בסאטמר, הכריז האדמו"ר בפני רבבות החסידים כי ילחמו שאף בחור לא ייפול לרשת הציונית בחוק הגיוס, והודיע כי יצאו למלחמה נגד שר החינוך בניו יורק. תיעוד (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר ורבבות החסידים (צילום: מערכת בחצרות)

רבבות חסידי סאטמר חגגו אמש (רביעי) בראשות האדמו"ר מסאטמר, את "כ"א כסלו", יום ההצלה ה-74 של האדמו"ר ה'דברי יואל' זצ"ל, באולם הענקי "איסט ווילאמסבורג", בפאתי שכונת ווילאמסבורג בניו יורק.

בשיאו של הערב נשא האדמו"ר מסאטמר את הנאון המרכזי בפני רבבות החסידים, במרכזו התייחס לחוק הגיוס בישראל ולגזירת החינוך בניו יורק.

האדמו"ר התייחס ל"גזירת חוק הגיוס החדש", שנידון בימים אלו בארץ, והכריז כי "ילחמו שאף בחור לא ייפול לרשת הציונית רח"ל".

האדמו"ר מסאטמר גם התייחס לגזירת החינוך שמרחפת על כלל היהדות החרדית בניו יורק ואמר: "הגמרא אומרת אם גבירה לוקה - שפחה לא כל שכן!?, מק"ו, אם בארה"ק יש גזירות ק"ו כאן בחו"ל, בניו יורק".

"אנחנו מאשימים את שר החינוך של ניו יורק", תקף האדמו"ר מסאטמר, "קשר קשר בוגדים עם הרשעים, לרדוף את היהדות החרדית בניו יורק שרוצים בס"ה לחנך את ילדיהם על דרך התורה והמסורה מדור דור, הן בתלמודי תורה, הן בישיבות הקטנות וגם בבתי חינוך לבנות".

"הוא רוצה לשנות את כלל ישראל ולהעבירם על הדת בדיוק כמו היוונים בשעתם, וכל כוונתו הוא להרוס ולהחריב את כל המוסדות חינוך - שזו גזירת שמד", הבהיר האדמו"ר ותהה: "מי מילל ומי פילל שכאן בדמוקרטיה הגדולה בתבל יגיע זמן שיגזרו גזירה על החינוך?!

האדמו"ר הוסיף והכריז: "כלל ישראל לא יכרע ולא ייכנע בפני הרשעים, אפילו לא לפני שר החינוך, ובמסירות נפש ממש נעמוד על נפשינו שנוכל לחנך את ילדינו בחינוך התורה. עברנו בעבר הרבה זמנים של מסירות נפש ממש על תורתינו הק' וגם עכשיו נצא במלחמה גדולה נגד שר החינוך בכל דרך בלי שום פשרות והסכמים".

"במדינה דמוקרטית יש חופש דת ואין להם זכות להתערב בדת שלנו", המשיך האדמו"ר, "ואם שר החינוך כן רוצה לשפר את החינוך במדינת ניו יורק, שיפנה בבקשה לבתי ספר הממשלתיים לתקן את מה שמחנכים שם, כבר 70 שנה אנחנו גרים בניו יורק, שזה כבר כמה דורות, ואפשר לראות את הפירות של החינוך היהודי מול החינוך שלהם. אין אצלנו במוסדות, לא רוצחים ולא מעשה אלימות למיניהם, לא סוחרי סמים ולא גניבות, אפילו באחוזים אנחנו מצליחים יותר מהתלמידים של בתי הספר הממשלתיים.

"נראה את אחוז בוגרי החינוך שלהם מול בוגרי החינוך היהודי, מי ממלא את בתי הסוהר? ומי ממלא את בתי המסחר והמפעלים הגדולים כאן בניו יורק? באחוזים אנחנו תורמים יותר לכלכלה עם הבוגרים של המוסדות שלנו מול הבוגרים של המוסדות שלהם, ולכן הממשלה העלימו עין עד היום והם הבינו שעל אף שהם משקיעים 25 אלף דולר לתלמיד בבתי הספר הממשלתיים מול כמה עשרות דולרים בתחבורה ושאר התקציבים אצלנו, הם מרוויחים הרבה יותר מהתלמידים של החינוך היהודי מול בוגרי החינוך שלהם".

"ולכן", הזהיר האדמו"ר, "לא נשב בחיבוק ידיים, נלחם מלחמת חורמה על הזכויות שלנו לחיות בדת שלנו, ובעזרת השי"ת נבטל את הגזירה הנוראה הזאת ולא נציית לשר החינוך בשום אופן".

האדמו"ר הוסיף כי "כמובן שזה יקרה רק באחדות, לשים את כל הפוליטיקות הקטנות בצד ובכובד ראש לאחד את כל הקהילות וכל היהדות האורתודוקסית, לנצל את הקשרים אצל שרי המדינה עד בית המשפט הפדרלי ובשם השם נעשה ונצליח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר